Suksess med hjemlevering for Domino's Pizza

- Vi har fått god respons på den siste TV-kampanjen om hjemlevering av pizza, forteller innkjøpssjef Oscar Kalsnes i Domino's pizza.

– Vi er i utgangspunktet et hente- og take away-konsept, men det ble brått slutt på at kundene kom innom for å hente pizzaen da koronakrisen dukket opp. Vi måtte ta grep, og satser nå hovedsakelig på hjemlevering. Det har fungert godt, forteller Kalsnes.

Kjøpte opp Dolly Dimple's

Domino's Pizza ble etablert i Norge i 2014. Gründerne hadde tro på at Domino's-konseptet ville passe godt i det norske markedet. I 2016 ble selskapet en del av Domino's Pizza Group plc, og i 2017 kjøpte man opp pizzakjeden Dolly Dimples. Ambisjonen er å bli Norges største pizzakjede. I dag har Domino's 46 utsalgssteder i Norge, i tillegg til åtte Dolly Dimple's-restauranter.

Gode produkter gir mange faste kunder

– Vi har mange faste kunder, og forklaringen på det er først og fremst at vi selger gode kvalitetsprodukter. Folk liker pizzaene våre, men under koronakrisen har vi som resten av industrien sett oss nødt til å gjøre en del tiltak.

– Mange av dem som kom innom for å hente en pizza etter jobb sitter nå kanskje på hjemmekontor, og en del vil kanskje ikke være så mye på farten akkurat nå. Da er det en god løsning at vi kommer hjem til folk med fersk og smakfull pizza, sier Kalsnes.

– Dette er det viktig å formidle, og det er tydelig at vi har truffet mange med denne kommunikasjonen. Vi ønsker også å formidle at vi gjør vårt ytterste for å sikre kvalitet og mattrygghet.

Tiltak

Domino's pizza har gjennomført følgende tiltak i lys av koronasituasjonen:

  • Vi har økt frekvens på renhold.
  • Vi desinfiserer alt av utstyr og hender etter hver kunde og oppgave.
  • Vi har økt fokus på håndvask og å forhindre/begrense sykdomsspredning generelt.
  • Våre ansatte skal ikke gå på jobb med sykdomssymptomer.
  • Ønsker kundene at vi leverer utenfor døren, kan man huke av for «kontaktløs levering» når man bestiller. Videre benytter vi nå kun forhåndsbetaling som man kan gjøre enten med kort eller PayPal.

– På den måten unngår kundene og våre medarbeidere direkte kontakt med bankterminal, forteller Kalsnes.

Ny meny

– For kort tid siden lanserte vi også en ny meny. Her byr vi blant annet på pizza med hvit saus, en såkalt «pizza bianca». Ved siden av de nye variantene finner du også våre bestselgere. På topplisten ligger «lag din egen». Her er det fritt frem for kundenes ønsker. Ta gjerne kontakt med et av våre utsalgssteder om du vil smake på noen av våre pizzanyheter, sier Oscar Kalsnes.

 Denne artikkelen står på trykk i SMAKmagasinet 2.2020

Les også om disse serveringsbedriftene som gjør det beste ut av koronasituasjonen:

Bakeriet Café og Catering hev seg rundt og tenkte nytt: – Hjemlevering har tatt helt av

Bekkjarvik Gjestgiveri lanserer sail-away: – Det var en idé som dukket opp da familien hadde hjernemyldring

Michelin-restaurant Bare i Bergen åpner igjen: – Skal bli deilig å komme i gang igjen. Gjestene er positive, og det er vi også

Norwegian Experience har kjøpt Ryfylke Fjordhotell: – Dette er ikke tiden for å grave seg ned

Smak & Behag med vinnerkonsept: – Grillkassa gikk rett hjem

Kafé Jærbuen med komlesuksess: – Det er viktig at man tar tak i det man kan gjøre noe med

Una Solsiden tester takeaway: – Det blir spennende dette. Vi må jo ha noe å gjøre

ANNONSE