Gastronaut og ASKO Servering styrker sitt samarbeid

Gastronaut tilbyr det beste innen kjøkkenutstyr, servering og kondimenter til Horeca. Blant kundene finner man hoteller, flere av landets beste restauranter og profesjonelle kokker.

– Vi kan tilby hele bredden, alt fra lamper og bestikk til stekepanner og kull, sier Trygve Nygaard, eier og daglig leder i Gastronaut. – Porselen, glass og grillprodukter er de største kategoriene våre. Med nesten 3000 lagerførte varelinjer og 26 000 registrerte produkter kan man finne noe for ethvert serveringssted, uansett hva man er på utkikk etter!

Gastronaut jobber for å være konkurransedyktige på både pris og kvalitet.
– Vi kjøper produktene rett fra europeiske produsenter, og det er derfor ingen mellomledd. Det gjør at vi har korte bestillingstider og hyggelige priser ut til kundene våre, sier Nygaard. – I tillegg er det selvsagt viktig at produktene har høy kvalitet og ser lekre ut, så det er også noe vi prioriterer.

Blir bedre for kundene

NorgesGruppen og ASKO Servering velger nå å inngå et mer omfattende samarbeid med Gastronaut.
– Vi tar allerede inn et lite utvalg av produktene til Gastronaut, men nå skal vi tilby et enda større sortiment ut til kundene, sier Tom Cato Malmer, kategorisjef i NorgesGruppen. – Vi ønsker å bli mer konkurransedyktige på kjøkken- og restaurantutstyr, og da trenger vi en god samarbeidspartner. Siden Gastronaut er eksperter på dette området, er det naturlig å samarbeide med dem. De er en proff aktør i det norske markedet, de har en faglig tyngde, og vi har samme målgruppe. I tillegg har de produkter som vil kunne treffe kundene våre godt.

Gastronaut har allerede en del serveringssteder og hoteller som kunder, og tilbakemeldingen fra kundene er at de ønsker å kjøpe flere produkter.
– Når vi nå inngår et større samarbeid med NorgesGruppen, vil kundene få tilgang til produktene våre gjennom netthandelen til ASKO Servering. Det vil altså bli enklere for kundene å handle fra oss, understreker Nygaard. – Vi har jo allerede samarbeidet med NorgesGruppen en stund, og det har fungert veldig bra. Så det blir spennende å utvide samarbeidet. Gastronaut har kunder i hele landet, og da er det fint at de kan kjøpe produktene våre via ASKO Servering. Totalt sett blir det altså bedre for kundene våre.

En felles filosofi

For ASKO Servering er det selvfølgelig viktig at samarbeidspartnerne deres har samme filosofi som dem når det kommer til blant annet miljø og bærekraft. Derfor er Gastronaut et naturlig valg.
– Miljø er noe som alltid har vært viktig for oss, sier Nygaard. – Kjøper vi et fransk produkt, skal vi være sikre på at det er produsert i Frankrike. Vi investerer også i gode produkter som har lang levetid. Man kan jo argumentere for at kullet og veden vi importerer fra Sør-Amerika og Sør-Afrika ikke er kortreist, men kvaliteten på disse produktene er vesentlig bedre enn tilsvarende produkter fra andre produsenter. De brenner mye lenger og har et høyt brennpunkt. Dette gjør produktene bærekraftige likevel. Men vi blir også utfordret på det med kortreiste produkter, så det er noe vi jobber med for tiden. Vi vil derfor tilby stadig flere norske produkter i tiden som kommer.

Malmer understreker at NorgesGruppen kommer til å fortsette å utfordre Gastronaut når det kommer til miljø og bærekraft. Det skremmer ikke Nygaard.
– Vi liker å bli utfordret. Det er tross alt sånn vi kan vokse og bli bedre, avslutter han.

Et utvalg av produktene til Gastronaut er tilgjengelig på askoservering.no.

ANNONSE