– Skap nysgjerrighet på SoMe!

Mandag 4. februar inviterte Linda Charlotte Solberg, markedskonsulent i ASKO ØST, og Sara Henriksen i Konsumgruppen kunder og leverandører til et SoMe-treff på KIT-akademiet i Oslo. Det var Amalie Raastad fra Digital Opptur som holdt introduksjonskurset.

– Mange av kundene våre har sagt at de ønsker mer kunnskap om sosiale medier, og derfor valgte vi å arrangere dette kurset, forklarte markedskonsulent Solberg før kursstart. – Samtidig inviterte vi fem leverandører, som både skal lage og servere lunsj til kundene etter kurset. Leverandørene har lovet fokus på både kostnadsbesparelser og SoMe-vennlig mat, noe vi håper kan inspirere kundene!

Et bra tiltak

SMAKmagasinet snakket med noen av Solbergs kunder under lunsjen.
– Dette var et veldig bra og nyttig kurs. Jeg har vært med på SoMe-kurs her før, men det er alltids fint med en reprise, sa Kim Kleven fra Kinos Café Lillestrøm etter kurset. – Dette var et veldig bra tiltak av ASKO Servering!
– Ja, det var kjempegøy å være med, la kollega Maria Gomes til. – Det var et inspirerende kurs, og det er fint å få vite mer om hvor fokuset bør ligge når det kommer til sosiale medier.

Også Heidi Boneng fra Essens Catering og Fabian Løvseth fra Food Occasion syntes det var et nyttig kurs.
– Dette var veldig bra. Vi har etterspurt flere slike kurs, og setter pris på at det arrangeres. Vi trenger mer kunnskap om sosiale medier, så kurset var veldig nyttig, sa Boneng. – Vi fikk god hjelp, konkrete tips og masse inspirasjon. Dette gjør jo igjen at vi kan bli bedre kunder, så det er en vinn–vinn-situasjon. Dette var et oppfølgingskurs; jeg var med på det første kurset også, og kjenner allerede at jeg vil ha et kurs nummer tre!

Med andre ord var dette et vellykket kundearrangement!

ANNONSE