Få med deg konferansen Food + Consumer Trends 2025-2028

I en verden som – tilsynelatende – går stadig fortere, er forbrukertrender naturlig nok i like stadig endring. Hvordan vil serveringsmarkedet se ut om to til fem år? På konferansen Food + Consumer Trends får du kanskje svar.

Det er det danske trendinstituttet pej gruppen som bak arrangementet Food + Consumer Trends 2025-2028, som finner sted i Dansens Hus i Oslo tirsdag 26. september.

– pej gruppen har arrangert konferanser for matvaresektoren i over 20 år: konferanser som av deltagere har blitt karakterisert som både banebrytende og som begivenheter for bransjen, sier administrerende direktør Louise Byg Kongsholm til SMAKmagasinet. – Food + Consumer Trends-konferansen vil være en unik mulighet for alle som søker innsikt i morgendagens bransjevirkelighet. I tillegg er arrangementet et viktig sted for inspirasjon og nettverksbygging. Deltakerne spenner fra produsenter og utviklere til kommunikasjonsfagfolk og utdanningsinstitusjoner.

Spennende foredrag

Hvordan påvirker tendensene i samfunnet hva vi velger å bruke penger på? Og hva er egentlig selve tendensene? Det er blant temaene som belyses på konferansen. I tillegg vil deltagerne kunne få innsikt i atferdsdesign og «nudging», som handler om å skape økt kundelojalitet og å bruke design for å påvirke forbrukernes valg. «Nudging», som på godt norsk betyr noe sånt som «dulting», er et begrep fra adferdsøkonomien – som igjen er en miks av økonomi og psykologi. «Nudging» brukes – litt enkelt sagt – om grep man kan ta for å positivt stimulere mennesker til å ta visse valg.

Selvsagt har evigaktuelle temaer som bærekraft og kamp mot matsvinn sin plass på konferansen, og hyperaktuelt blir foredraget om en serveringsbransje som må navigere i «urolig sjø», og som likevel – hele tiden – må tenke nytt.

Norske foredragsholdere blir det også. Andreas Viestads stiller spørsmålet «En grønn bølge?», og markedssjef i Palett Vigdis Bonvik – som også driver podcasten Bestevenner om Bærekraft – vil snakke om hvordan vi kan ta de gode matvalgene selv i trangere økonomiske tider.

–––

Hold deg oppdatert! Klikk her for å få nyhetsbrev fra SMAKmagasinet.

ANNONSE