Tappeanlegget krever vedlikehold

Aass Bryggeri tilbyr sine kunder tett oppfølging, slik at de kan servere best mulig øl fra kranene.

– Velkommen skal du være som kunde i Aass Bryggeri, sier Trond Jensen, salgssjef uteliv. 

Servicebesøk etter behov

– For at serveringsstedet og gjesten skal få den opplevelsen som forventes i møte med våre produkter, blir utstyret vi leverer, regelmessig fulgt opp av våre serviceteknikere med rens og vedlikehold, sier Jensen. 

– Når det gjelder glass og renhold, syndes det litt, sier Jensen. 

Han legger til at bryggeriet gjerne bidrar som rådgiver når det gjelder glassvask.

– Selv om man ikke har egen glassvasker til øl, er det mange tips man kan følge.

Her er et utvalg sjekkpunkter som serviceteknikeren går igjennom under servicebesøk:

  • Rens av tappeanlegg fra koblingspunkt til tappekran
  • Inspisering og rengjøring av alle koblingspunkter
  • Sjekke og eventuelt bytte tank- og fatslanger
  • Sjekke luftkompressor CO2 manometer
  • Sjekke ølkjøler for temperatur, vannmengde, is og luftinntak
  • Sjekke at fat ikke står for nærme varmluft fra ølkjøler
  • Sjekke glassvasker og vasking av glass
  • Orden og renhold rundt serveringsutstyr
  • Riktig linse til riktig øl
  • Riktig profilering

Øl og mat i kombinasjon

Husk også på at du som kunde av Aass kan komme på omvisning og smaking. Man kan også få opplæring i å bruke øl i og til mat. 

– Jeg hjelper gjerne til med å sette øl til menyen, sier Anders Lien, som er ølkokk hos Aass.

Les mer om Aass Bryggeri og deres øl skapt på tradisjon og innovasjon i SMAKmagasinet nummer 3 2019

ANNONSE