Tappeanlegget krever vedlikehold
Aass Bryggeri tilbyr sine kunder tett oppfølging, slik at de kan servere best mulig øl fra kranene.
– Velkommen skal du være som kunde i Aass Bryggeri, sier Trond Jensen, salgssjef uteliv.
Servicebesøk etter behov
– For at serveringsstedet og gjesten skal få den opplevelsen som forventes i møte med våre produkter, blir utstyret vi leverer, regelmessig fulgt opp av våre serviceteknikere med rens og vedlikehold, sier Jensen.
– Når det gjelder glass og renhold, syndes det litt, sier Jensen.
Han legger til at bryggeriet gjerne bidrar som rådgiver når det gjelder glassvask.
– Selv om man ikke har egen glassvasker til øl, er det mange tips man kan følge.
Her er et utvalg sjekkpunkter som serviceteknikeren går igjennom under servicebesøk:
- Rens av tappeanlegg fra koblingspunkt til tappekran
- Inspisering og rengjøring av alle koblingspunkter
- Sjekke og eventuelt bytte tank- og fatslanger
- Sjekke luftkompressor CO2 manometer
- Sjekke ølkjøler for temperatur, vannmengde, is og luftinntak
- Sjekke at fat ikke står for nærme varmluft fra ølkjøler
- Sjekke glassvasker og vasking av glass
- Orden og renhold rundt serveringsutstyr
- Riktig linse til riktig øl
- Riktig profilering
Øl og mat i kombinasjon
Husk også på at du som kunde av Aass kan komme på omvisning og smaking. Man kan også få opplæring i å bruke øl i og til mat.
– Jeg hjelper gjerne til med å sette øl til menyen, sier Anders Lien, som er ølkokk hos Aass.
Les mer om Aass Bryggeri og deres øl skapt på tradisjon og innovasjon i SMAKmagasinet nummer 3 2019.