Priser til klippfiskprodusent

+
DNM-utdeling årets sjømat villfanget: fra venstre Miriam Ø. Jenssen, Jan Petter Dybvik, Roy Angelvik Jakob Dybvik, Marit Strand, Sindre Dybvik og Ingveig Tveranger. Foto: Bitmat

Klippfiskprodusenten Jakob & Johan Dybvik tok med seg hele to priser hjem fra finalen i Det Norske Måltid 2017. Produktet Dybvik Klippfisk Loins utvannet ble utpekt som vinner i kategorien Årest sjømat – foredlet.

– Årets vinner er et produkt som tydelig speiler norske tradisjoner og som benytter høykvalitetsråvarer foredlet med godt håndverk. Årets vinner er et innovativt produkt, der produsenten tilpasser tradisjonsprodukt til moderne forbrukere. Slik holdes tradisjonene rundt produktet og råvaren i hevd. Produsenten tar den norske forbrukeren seriøst, og lager produkter etter forbrukerens behov. Årets vinner kommer i praktisk forbrukerforpakning, med svært god informasjon på emballasjen og godt med serveringsforslag. Fiskestykkene er veldig fine med lukt av hav, de er perfekt utvannet og dette gir rik smak på råvarene og nydelig saltbalanse.

Juryen bestod av juryleder Einar Risvik, Trine Sandberg, Jørn Lie, Roar Hildonen, Gunnar Nagel Dahl, Wenche Andersen og Frode Selvaag.

Jakob Dybvik er takknemlig for prisen og sier: «Vi er stolt, ydmyke og takknemlige for anerkjennelsen. Tusen takk til alle som har kjøpt produktet, tusen takk til juryen og Det Norske Måltid for en fantastisk konkurranse.»

«Årets Forsprang»

Dybvik ble også vinner av prisen «Årets Forsprang». Denne prisen vant Dybvik i konkurranse med 18 av de andre finalistene. Prisen utdeles av designbyrået PlayDesign. De vil sammen med Dybvik ta utgangspunkt i det som fungerer godt med vinnerproduktet, forsterke dette og videreutvikle designet på emballasjen.

Klippfisk Loins fra Dybvik finner du i ASKO Netthandel sammen med flere andre klippfiskprodukter fra samme produsent.

ANNONSE