Spesialutviklet kantinekonsept i Media City Bergen

I august ble storsatsingen Media City Bergen offisielt åpnet. Visjonen for dette mediehuset er å skape et internasjonalt ledende miljø for innovasjon og kunnskapsutvikling innenfor mediefeltet.

Det har også vært med på å sette standarden for monumentalbyggets restaurant som byr på et spesialutviklet kantinekonsept du foreløpig ikke finner maken til. Det er Compass Group som har utviklet konseptet, og F&B manager Kasper Pedersen Bye har ansvaret for den daglige driften.

Høy matfaglig kompetanse

– Nå er rundt 600 av de 1200 forventede leietakerne flyttet inn. Sånn sett har vi jo ikke «fullt trykk» enda. Det har gitt oss en mulighet for å strømlinje-forme konseptet før alle er på plass, forteller Kasper som har lang fartstid fra bransjen – bl.a. som kjøkkensjef på Gaffel & Karaffel og Radisson Blu Hotell Norge.

– For øvrig er vi veldig opptatt av å ha en høy matfaglig kompetanse. I dag har vi ni faglærte kokker på kjøkkenet, noe som er et godt utgangspunkt for å lage et variert og spennende kvalitetsprodukt for våre gjester.                                      

Friends of Food

– Under paraplyen «Friends of Foods» har vi fire boder eller disker som serverer forskjellig type mat. Tilsammen tilbyr vi rundt 20 ulike retter hver dag, og hver dag skifter de enkelte bodene en av rettene. Det gir jo ganske mange valgmuligheter for kundene våre i løpet av en uke. Det er viktig for oss, understreker Kasper.

– Vi ønsker et sterkt fokus på maten og på den gode spiseopplevelsen. Derfor serverer vi også rettene på tallerken. Hver bod stiller ut dagens retter. På den måten får gjestene våre se de ulike alternativene – selv om vi selvfølgelig også har menytavler. Jeg tror dette bidrar til en god kundeopplevelse, og vi har da også fått veldig mange hyggelige tilbakemeldinger så langt.

Oase

Når du kommer inn i det gedigne atriet i bygget, ser du kaffebaren rett frem og restauranten ned til høyre. Svinger du til høyre, kan du spasere gjennom restauranten og forbi de ulike bodene før du igjen ser kaffebaren – som for øvrig også drives av Compass Group.

– Her kan du får deg en styrkende kaffe på morgenen – sammen med noe å bite i. Om ettermiddagen og kvelden serverer vi også øl og vin om du ønsker det, forteller Kasper.

– Det er ikke så stor alkoholomsetning enda, men jeg mener det er viktig å ha dette tilbudet. For oss er det et mål at det totale tilbudet er variert, og oppleves som et positivt avbrekk i en travel hverdag. Vi vil gjerne være en oase hvor du får påfyll og hvor dun kan slappe av – også etter arbeidstid.

Åpent

Er du i nærheten av Mediehuset og ønsker å se nærmere på stedets restauranttilbud, er det bare å stikke innom. Restauranten er åpen for alle.

– Alle er hjertelig velkomne. Vi leverer jo også møtemat, og vi har flotte fasiliteter som kan benyttes på kveldstid. Jeg gleder meg til flere flytter inn og oppdager bredden i tilbudet vårt, sier Kasper.

– For øvrig benytter vi intranettet på huset til å fortelle om tilbudet vårt. Det fungerer bra, og jeg er veldig optimistisk når det gjelder utviklingspotensialet for restauranten i Media City Bergen.

ANNONSE