Strawberry kårer ASKO Servering til årets leverandør av mat

ASKO Servering vant prisen som årets matleverandør til Strawberrys norske hoteller under hotellkjedens vinterkonferanse i Stockholm.

En stolt, glad og samtidig ydmyk gjeng tok imot den gjeve prisen under Strawberrys årlige vinterkonferanse, som ble arrangert i nabolandets hovedstad, Stockholm. I juryens begrunnelse het det blant annet at «ASKO Servering har over tid vist en vilje til å lytte til oss for forbedring, og har gjort endringer og investeringer for nettopp å bli bedre.»

Stemt frem av hotellene selv

Hvert enkelt hotell i den norske delen av hotellkjeden stemte frem sin favoritt som årets leverandør av mat. Da stemmene ble talt opp, var det ASKO Servering som stakk av med seieren.
– At ASKO Servering vant utmerkelsen er et resultat av et langt og godt samarbeid – som samtidig er i stadig utvikling, forteller Vilhelm Boye Ellingsen, key account manager for ASKO Servering hos Strawberry. – Vi er tett på kunden hele tiden og sørger for smidige leveranser, slik at kunden kan bruke mest mulig av sin tid på kjernevirksomheten. Vi passer på å ha god dialog med hver enkelt bestiller – enten det er kjøkkensjefen, avdelingslederen eller hotelldirektøren – slik at alle får varene de trenger, når de trenger dem. Hvis vi ser at det kan oppstå leveringsproblemer med enkelte varer, er vi raske med å foreslå alternativer, slik at kunden kan opprettholde jevn drift og et stabilt tilbud til sine gjester.

Gode på bærekraft

Strawberry var tidlig ute med å se behovet for mest mulig bærekraftig drift. ASKO Serverings satsing på blant annet fossilfrie leveranser passer derfor som hånd i hanske for hotellkjeden, mener Ellingsen.
– Strawberry er trygge på at ASKO Servering er «fremst i rekka» når det gjelder bærekraft. De kjenner godt til vår grønne tankegang – en tankegang som ytterligere har bidratt til at vi har fått en høy stjerne hos kunden.

ANNONSE