En kaffeprat med markedskonsulent Torill Kolbjørnsen
SMAKmagasinet har vært på besøk hos ASKO HEDMARK. Der tok vi en kaffeprat med markedskonsulent Torill Kolbjørnsen.
Hva er det viktigste du bidrar med i jobben som konsulent?
– Som markedskonsulent jobber jeg tett på kundene, og får være med og inspirere dem. En viktig del av dette er å ha god kommunikasjon og forståelse for hva de trenger. Jeg var selv kunde i ASKO i over 30 år før jeg startet i jobben som markedskonsulent, og jeg bruker mye av erfaringene jeg opparbeidet meg i løpet av den tiden. Samtidig må man som markedskonsulent hele tiden være oppdatert på blant annet trender, vin og matskatter. ASKO er der det skjer, og vi kjenner markedet, så dette er en viktig kunnskap å ha med seg til kundene. I tillegg har ASKO mange gode leverandører, og vi leverer mye mer enn bare mat, noe som kommer kundene våre til gode! Kvaliteten og sikkerheten som man får ved å være kunde i ASKO, er ofte undervurdert.
Hva synes du er det beste med å jobbe som markedskonsulent?
– Jeg får bruke yrkesstoltheten min og erfaringer fra tidligere jobber til å inspirere kunder og kollegaer. Noen kunder blir man så godt kjent med at man kjenner både filosofien og drømmene bak stedet, og det er helt fantastisk! Markedskonsulentene i ASKO er rådgivere som kan svare på både små og store spørsmål. Som ansatte i ASKO får vi også til enhver tid påfyll av kunnskap på trender, nyheter og innsikt i hva som skjer der ute, som vi kan ta med videre til kundene. Det er en spennende hverdag, der ingen dag er lik.
Har du en god kundehistorie?
– Jeg har mange gode kundehistorier, og med jevne mellomrom får jeg hyggelige meldinger fra kunder som er fornøyde med hjelpen de har fått. Én spesifikk historie jeg har lyst til å trekke frem, er fra et hestesenter i området som var en liten kunde av oss. De har imidlertid store stevner, et internat med elever og er et anerkjent sted i flere land. Så hvorfor var ikke denne kunden større i ASKO? Jeg kontaktet derfor kantineleder og daglig leder, og vi så på mulighetene de kunne få gjennom et større samarbeid med ASKO – slik som gode priser, vareutvalg og tips til inntjening. Jeg hjalp dem med å samle kjøpene, slik at de sparte mye penger på en rekke varegrupper. Det tok ikke mange dagene før det kom en svært hyggelig e-post tilbake, og vi var i gang. Det er helt utrolig hvordan vår jobb kan gjøre den lille forskjellen. Det varmer ASKO-hjertet mitt, og gjør jobben spennende!
–––––
Hold deg oppdatert! Klikk her for å få nyhetsbrev fra SMAKmagasinet.