En kaffeprat med markedskonsulent Marit Nordgård

SMAKmagasinet har tatt en prat med markedskonsulentene i ASKO VEST. Dagens konsulent er Marit Nordgård!

Hva er det viktigste du bidrar med i jobben som konsulent?
– Som markedskonsulent i ASKO Servering mener jeg at det viktigste er å ha god relasjon med kundene, belyse besparelser og bidra til å finne de riktige produktene som gir verdi for de ulike kundene. Å kunne bistå med kalkyler og gi kunden god oversikt over innkjøpene sine er veldig viktig i disse tider. Sammen kan vi finne løsninger som gir god økonomi i et tøft marked. 

Hva synes du er det beste med å jobbe som markedskonsulent?
– Det beste med å være markedskonsulent er at kontoret mitt er ulikt hver dag! Jeg er ofte på farten, og er der hvor kundene er – enten det er på et hotell, en restaurant eller i en flott kantine. Man blir også utrolig glad i alle menneskene som jobber i serviceyrket! Ingen dag er lik, man kan styre arbeidsdagen sin selv og man kan skape aktiviteter sammen med kunder og leverandører. Her er det bare å slippe fantasien løs!

Har du en god kundehistorie?
– Jeg samarbeider tett med De Bergenske AS og alle deres ulike hoteller, restauranter og scener i Bergen. Sammen har vi utviklet en rapport som belyser hva som er viktig for kunden og de ulike avdelingene i konsernet. Her kan både jeg og kunden selv se alle innkjøpene som er gjort, og vi får enkelt oversikt over andelen økologiske produkter, lokalmatprodukter og annet som er viktig for kunden. På bakgrunn av dette kan jeg deretter veilede og bistå kjøkkensjefene og hovmestrene på de ulike stedene til å ta riktige valg i henhold til retningslinjene fra ledelsen i De Bergenske AS. Hos denne kunden skjer det stadig utvikling og nye ting; enten det er at solen skinner og det går unna på det lille kjøkkenet på USF Verftet, eller at kjendis-Norge skal samles i Grieghallen til fine menyer og hundrevis av tallerkener som skal ut samtidig.

–––––

Hold deg oppdatert! Klikk her for å få nyhetsbrev fra SMAKmagasinet.

ANNONSE