En kaffeprat med markedskonsulent Linda Charlotte Solberg

SMAKmagasinet har tatt en prat med Linda Charlotte Solberg, som jobber som markedskonsulent i ASKO ØST.

Hva er det viktigste du bidrar med i jobben som konsulent?
– Her er det nok flere svar, men siden vi opplever økte kostnader generelt i samfunnet, er nok rådgiverrollen noe av det viktigste nå for tiden. Kundene er veldig takknemlige for tips til besparelser, og jeg brukes ofte som en sparringspartner. Det innebærer at jeg hjelper kunden med å ta både små og store valg i den daglige driften, noe som er utrolig gøy! Jeg opplever også at de setter stor pris på den tette dialogen og samarbeidet.

Hva synes du er det beste med å jobbe som markedskonsulent?
– Jobben som markedskonsulent er ganske allsidig, og det setter jeg veldig pris på. Men aller høyest setter jeg møtene med kundene – det er uten tvil det morsomste med jobben! Det finnes så utrolig mange fine folk i bransjen vår, og jeg setter veldig stor pris på å kunne samarbeide med dem. Jeg synes også det er spennende å jobbe med mat og drikke – her føler jeg at man aldri blir helt utlært, og man må være «på» hele tiden.

Har du en god kundehistorie?
– Jeg fulgte opp en ny sesongkunde ganske tett i fjor. De hadde vært kunde av en konkurrent tidligere, og gikk inn med litt skepsis til store ASKO. Det endte med at de så fordelen av at vi er så store som vi er; vi har et bredt sortiment, og har flinke folk – både sjåfører og kundeservice – som kunden var i kontakt med. De endte opp med å bli veldig fornøyde, og er nå i gang med en ny sesong med ASKO som leverandør!

–––––

Hold deg oppdatert! Klikk her for å få nyhetsbrev fra SMAKmagasinet.

ANNONSE