En kaffeprat med markedskonsulent Eirik Halvorsen

SMAKmagasinet har vært på tur til Vestlandet, og har tatt en kaffeprat med markedskonsulent Eirik Halvorsen i ASKO VEST.

Hva er det viktigste du bidrar med i jobben som konsulent?
– Noe av det viktigste jeg bidrar med, er å gjøre kommunikasjonsveien mellom kundene og ASKO Servering kortere og lettere. Ellers er det veldig forskjellige behov ute hos kundene. For noen er det økonomiske aspektet viktigst, for noen er det bredden i sortimentet som veier tyngst, og for andre igjen er det tilgjengeligheten til varene. Som oftest er det imidlertid en blanding, og da er det viktig at jeg er en god støttespiller, at jeg tilpasser meg de ulike kundenes behov og at jeg alltid gjør det jeg kan for å hjelpe dem. Ellers er det selvfølgelig viktig å være troverdig og transparent overfor kundene.

Hva synes du er det beste med å jobbe som markedskonsulent?
– Det beste er uten tvil det sosiale ute blant kundene! Enten det er møter med leverandører og kollegaer, å delta på messer eller treffe nye mennesker, så er det nesten ingen arbeidsdager hvor jeg ikke kan bidra med å løse utfordringer. Arbeidsdagene er derfor veldig givende.

Har du en god kundehistorie?
– Om jeg skal nevne kun én kundehistorie, så må det være den ferden jeg har hatt sammen med en kunde siden 2019. Jeg begynte med å synliggjøre besparelsen ved å flytte varekjøpene over til ASKO Servering, og litt etter litt var alt av varer flyttet over. Kunden er i dag den største kunden i sin innkjøpsgruppering, og ble nominert til Årets Kunde i 2022! Denne ferden har altså vært utrolig gøy å være med på.

–––––

Hold deg oppdatert! Klikk her for å få nyhetsbrev fra SMAKmagasinet.

ANNONSE