En kaffeprat med markedskonsulent Jon Lervold

SMAKmagasinet har tatt en prat med ASKO Servering sine markedskonsulenter. Denne gangen er det Jon Lervold i ASKO ØST som står for tur.

Hva er det viktigste du bidrar med i jobben som konsulent?
– Det viktigste er nok å være en rådgiver for kundene, og å kunne synliggjøre besparelser. I tillegg er det viktig med tett oppfølging inn mot høysesonger, slik som nå, når vi nærmer oss nasjonaldagen og sommersesongen. Da er det ekstra viktig å være en solid støttespiller. I tillegg gjelder det å følge opp og holde innkjøperne våre informert.

Hva synes du er det beste med å jobbe som markedskonsulent?
– Det beste med jobben er relasjonen man bygger med kundene, og det å kunne hjelpe dem med utfordringer! Det gjelder å bygge tillit litt etter litt, som man deretter får bekreftet med trofaste og lojale kunder.

Har du en god kundehistorie?
– Jeg har hatt en eventyrlig reise med SALT, som ligger på Langkaia like ved Operaen i Oslo. Utviklingen deres har vært formidabel. Det startet med en stor oppryddingsjobb i 2019; da var innkjøpene noe ustrukturert, men det kom mer og mer på plass med daværende daglig leder. Vi fikk en svært god dialog fra starten av, og relasjonen gikk videre med felles arrangementer innen vin- og cocktailsmakinger. Dette ble videreført med den nye daglige lederen, Nikos, som er en utrolig rutinert bransjemann. SALT er i dag en totalkunde av ASKO ØST, og jeg gleder meg til fortsettelsen! 

–––––

Hold deg oppdatert! Klikk her for å få nyhetsbrev fra SMAKmagasinet.

ANNONSE