En kaffeprat med markedskonsulent Tommy Bråthen

SMAKmagasinet har tatt en liten kaffeprat med Tommy Bråthen. Han jobber som markedskonsulent i ASKO ØST.

Hva er det viktigste du bidrar med i jobben som konsulent?
– Det jeg synes er viktigst som konsulent, er at kundene har tillit til meg, og at jeg kan være en rådgiver og samarbeidspartner. Det er som kjent bemanningsproblemer i bransjen, og kundene har ikke alltid tid til å sette seg ned foran dataen for å finne lønnsømme kjøp eller nye produkter. De er derfor takknemlige når jeg kan komme med varegrupper eller besparelser som de ikke har tenkt på tidligere.

Hva synes du er det beste med å jobbe som markedskonsulent?
– Alle menneskene jeg får møte! I tillegg får jeg besøke mange spennende steder og konsepter. Jeg liker også at man kan skape noe sammen. Som markedskonsulent får jeg ikke bare spørsmål om varer, men jeg kan også være en sparringspartner for kunder som ønsker å lage nye menyer, konsepter og lignende. Det synes jeg er veldig kult. Ingen dag er lik.

Har du en god kundehistorie?
– Jeg hadde en kunde som ønsket å gjøre noe annerledes, og som spurte meg om råd om hva han kunne gjøre med konseptet sitt. Da vi satt hos kunden, så jeg at en del av gjestene var eldre. Jeg foreslo derfor å kjøre ‘dagens’ med husmannskost; ingen andre serveringssteder i området serverte dette. Vi samarbeidet om å skrive en ny meny, og han hadde opplæring med de ansatte om hvordan de ulike rettene skulle lages. Det har vært noen justeringer underveis, men i dag er det en stor suksess, og de gjør det veldig bra. Sånne opplevelser gjør meg stolt og glad, og det viser at vi kan gjøre hverandre gode.

–––––

Hold deg oppdatert! Klikk her for å få nyhetsbrev fra SMAKmagasinet.

ANNONSE