Kylling Kebab Shawarma har flere suksessfaktorer

Kylling Kebab Shawarma grillet fra produsenten Roar Stang Kjøtt AS har fått en fantastisk god mottakelse i markedet. Forklaringen på dette er dels høy kvalitet og god smak, og dels at det er svært anvendelig. Nylig ble det kåret til Årets Produkt av ASKO Servering.

Bakgrunnen for utviklingen av dette kvalitetsproduktet, er at NorgesGruppen, ASKO og Storcash Norge AS ønsket å tilby noe som kunne bidra til å løfte kebab-kategorien.

– Vi ønsket å tilføre markedet noe nytt, og vi ønsket å fokusere på kvalitet. Det finnes en rekke farseprodukter innenfor denne kategorien, men vi ønsket ikke å kopiere noe av dette. Kvalitet skulle være en rettesnor, forteller kategorisjef Inger-Margrethe Wangen i Storcash Norge AS.

Godt samarbeid

– I arbeidet med å utvikle dette kvalitetsproduktet, var det viktig å ha med seg en produsent som har kunnskap både om produktgruppen og markedet. Det har Roar Stang Kjøtt, og vi er veldig fornøyde med dette samarbeidet, fremhever Wangen.

– For oss har dette vært et meget spennende prosjekt, sier salgssjef Finn-Egil Borge Hansen og daglig leder Paal Stang i Roar Stang Kjøtt AS.

– Det var selvfølgelig en utfordring at mye av det som selges innenfor denne kategorien, er farseprodukter til en lav pris. Vi hadde imidlertid tro på at det å tilby et kvalitetsprodukt med en uovertruffen smak ville slå an – selv om det er litt dyrere, sier Borge Hansen.

– Under utviklingen av produktet var vi opptatt av at vi skulle finne frem til noe som hadde en smak du ikke trenger å «drukne» i dressing, tillegger Stang.

Fine tilbakemeldinger

– Vi var klar over at det var en jobb å gjøre med å introdusere produktet for markedet. Det var helt nødvendig at potensielle kunder fikk smake dette. Derfor har vi hatt mange smaksdemonstrasjoner på Storcash-ene, og vi har levert ut mange smaksprøver på kundebesøk. Nå ser vi at dette har hatt god effekt. Stadig flere tar inn produktet fordi de liker smaken, og fordi de får gode tilbakemeldinger på Kylling Kebab Shawarma fra kundene, forteller Stang.

Enkelt for kundene

– En annen suksessfaktor er nok at produktet er enkelt å bruke. Det leveres som frysevare i 2 kilos pakning, og det er tre pakninger i esken. Produktet er ferdig stekt, så det trenger bare oppvarming, forteller Borge Hansen.

– Ved siden av å servere dette som en kebabvariant, kan det fint benyttes i for eksempel salater og som topping på pizza. Pakningsstørrelsen er også praktisk for å unngå svinn. For øvrig er dette et produkt som passer godt inn i vårt øvrige sortiment. Gå inn på Askoservering.no for å se våre andre produkter.

ANNONSE