Full strike med mat og bowling på Lucky Bowl

Strike! Og der satt den igjen! Restaurantsjef og avdelingsleder Bente Thorgrimsen ved Lucky Bowl på Lørenskog viser gamle kunster.

Lucky Bowl er nominert til «Årets kunde 2017». 

– Det er lenge siden jeg har spilt nå, men du verden så morsomt det er! Og det er det mange andre som synes også. Bowling har appell til mange, ikke bare godt voksne menn.

Og sammen med oss på banen denne formiddagen er et ungt par, en barnefamilie og en gjeng pensjonister. Det sier litt om hvor mange denne aktiviteten appellerer til, og potensialet som ligger i det.

Det var også temaet litt tidligere samme dag, da SMAK møtte eier Rune Skandsen og daglig leder Eimund Tharaldsen i Lucky Bowl – et spennende konsept som har hatt en rekordvekst siden etableringen i 2015.

Restaurant – med bowling

– Matopplevelsen er en meget viktig del av Lucky Bowl-konseptet. Tidligere var mattilbudet i de fleste bowlinghaller mer likt et kafé-/gatekjøkken-tilbud. Dette ønsket vi å endre på. Målet var å bygge en restaurantdel inn i bowlinghallene – både som en oppgradering og som en del av en enhetlig kjedeprofilering, forteller Rune Skandsen.

– Vi har kjøpt opp flere bowlinghaller, og felles for mange av disse var at de trengte en oppgradering. Det mener vi er viktig også for å trekke til oss nye kundegrupper. Når det er sagt, så har mange bowlinghaller vært flinke med å arrangere barneselskap. Dette vil vi selvfølgelig videreføre, og en oppgradering på matsiden er bare positivt i den sammenheng, sier Rune Skandsen.

Store muligheter

– Våre steder skal by på gode opplevelser både for voksne og barn sammen, og hver for seg. Du skal føle deg velkommen, og du skal føle at det er trygt og godt å være her. Da må alle de små detaljene fra lyssetting, innredning og menyinnhold til disklinje og visuell utforming fungere sammen for å skape en god atmosfære. Det skaper også en felles identitet på alle våre steder – for øyeblikket 12, hvorav en avdeling er lokalisert i Stockholm, forteller Eimund Tharaldsen.

– Vi er selvfølgelig opptatt av å fortelle om Lucky Bowl og hva du finner hos oss, og satser i øyeblikket sterkt på reklame i flere kanaler – bl.a. radio. Vi jobber også aktivt mot bedriftsmarkedet for å markedsføre oss som et hyggelig after work-tilbud. I kommunikasjonen mot dette markedet tilbyr vi pakker hvor du får «trimmet konkurranseinstinktet sammen med den gode samtalen over en valgfri burger»! Her ønsker vi å signalisere at maten er en viktig del av opplevelsen.

Enkel konseptmanual

– Da vi utformet konseptet, var vi opptatt av at det måtte være enkelt å forholde seg til for våre medarbeidere. Vi satser på et stort volum på matsiden, og da kan det ikke være for mange elementer som kompliserer tilberedningen. Hver enkelt medarbeider spiller en viktig rolle for kundeopplevelsen, og vi har jobbet målbevisst med å lage manualer som er forståelige og oversiktlige. Det gjør det enkelt å levere et bra produkt, og det sikrer en god kundeopplevelse hver gang, understreker Skandsen.

– Vi har nå rundt 200 medarbeidere inkludert deltidsansatte, og det krever gode opplæringsrutiner og et godt beskrevet konsept. I den forbindelse vil jeg for øvrig berømme de medarbeiderne som har blitt med over til oss fra de selskapene vi har kjøpt opp. Da vi forklarte våre tanker rundt fornyelse og oppgradering, fikk vi raskt aksept for at dette var spennende. Medarbeiderne våre er viktige for konseptet, og de er gode ambassadører for Lucky Bowl.

Veien videre

Planene fremover er klare. Lucky Bowl skal vokse videre.

– Vi har fått bekreftet at dette er et levedyktig konsept med mange muligheter. Derfor er vår ambisjon å etablere 5 til 6 nye steder i året. Og målet er klart: Vi ønsker å bli ledende i Europa på det vi driver med, sier Rune Skandsen og Eimund Tharaldsen.

ANNONSE