Eureca Engros går imot konseptet Black Week og lanserer Gul Uke

+
I den gule uken flytter Eureca Engros fokuset fra salg og rabatter over til sine leverandører med unike historier, lokale forankringer og bærekraftig produksjon.

Handledagen som hele verden har adoptert fra USA, Black Friday, er like rundt hjørnet. Samtidig som de største aktørene kriger om å føre de mest oppsiktsvekkende tilbudene, går grossisten Eureca Engros imot strømmen og lanserer sin egen vri.

Fenomenet blir stadig større; det startet med Black Friday, og utviklet seg til Black Weekend og Cyber Monday. I dag er det ikke uvanlig at mange aktører kjører Black Week. Samtidig som ”den svarte uken” får verden til å gå av hengslene, står Eureca Engros ut som en kontrast og lanserer kampanjen Gul uke.

Leverandører med unike historier

– ”Gult er kult” sier Jens-Petter Seljebu spøkefullt og med glimt i øyet.

Markedssjefen i det ASKO-eide selskapet forklarer at det nyutviklede konseptet vil være spesielt viktig for at de små- og mellomstore aktørene ikke skal trampes ned av de største denne uken. I den gule uken flytter Eureca Engros fokuset fra salg og rabatter over til sine leverandører med unike historier, lokale forankringer og bærekraftig produksjon.

– Vi samarbeider med en rekke ulike leverandører som vi er stolte av – store som små og alle med ulike produkter og opphav. Bærekraftig produksjon, lokal og økologisk mat er i vinden. Det er et positivt bidrag til miljøet, og mange av disse selskapene bygger også på trandisjonsrike og spennende bakgrunner. Vi har mange fine historier å fortelle.

Svart blir til gult

Gult er fargen i den symbolske giraffen som Eureca bruker i sine markedskampanjer, i tillegg til at gul er en farge som for mange virker oppløftende. Gult skal blant annet representere visdom og glede.

– Det er viktig for oss å få vist frem noen av de flotte leverandørene vi jobber sammen med. Vi har sterk tro på at dette er starten på et svært spennende konsept for selskapet vårt, sier Jens-Petter Seljebu. 

ANNONSE