Årets første nummer er rett rundt hjørnet

2019 er godt i gang, og det samme er arbeidet til SMAKmagasinets redaksjon. Også i år vil vi forsøke å speile utviklingen i det norske serveringsmarkedet, ved å bringe relevant stoff om aktuelle trender, leverandører, kunder, NorgesGruppen og ASKO Servering. Innholdet i årets første nummer er intet unntak!

Det nye nummeret av SMAKmagasinet vil finne veien til en postkasse nær deg i starten av februar. Allerede nå kan du lese lederen til markedsdirektør Stig W. Jørgensen. 

Engasjement, mangfold og muligheter

ASKO Servering hadde fornøyelsen av å ha med en gruppe lærlinger til kokke-VM i Luxembourg i slutten av november. Dette var både inspirerende og lærerikt for alle som var med. I den forbindelse vil jeg gjerne slå et slag for Stiftelsen for rekruttering til restaurant- og matfag!

Vi har et sterkt behov for å få flere unge til å satse på en fremtid i serveringsnæringen. Skal vi klare det, må hele bransjen føle et ansvar for denne utfordringen. Jo flere som er med på dette, jo større blir mulighetene for at vi også i større grad får ansvarlige myndigheter med på en dedikert satsing på rekrutteringsarbeidet.

Gode konkurransearenaer for lærlinger

Alle aktører som ønsker å bidra til Stiftelsens arbeid, hilses velkommen! Les mer om stiftelsen på våre nettsider. Det er også viktig å skape gode konkurransearenaer for lærlingene, og Norgescup i Stavanger spiller en viktig rolle i så måte. Prestasjonene vi bivånet der, står det stor respekt av! Det er mange unge kokke- og servitørtalenter som viser et brennende engasjement for faget sitt. Det gjør også kokkelauget i Rogaland som fortjener stor honnør for gjennomføringen av årets Norgescup.

Ny netthandel med fokus på lokalmat

I denne utgaven av SMAKmagasinet ser vi også på mulighetene og løsningene som ligger i vår nye netthandel. Det er lagt ned et omfattende arbeid i å gjøre denne enda mer brukervennlig og innholdsrik. Løsningen, som er utviklet i nært samarbeid med kundene våre, gjør det enkelt å finne frem til produktgrupper og alternativer. Den har også en rekke tilleggsfunksjoner som vil være nyttige for mange. 

I netthandelsløsningen er det også lagt inn en egen fane for lokalmat. ASKO har satset målrettet på å øke tilbudet av spennende lokalmatprodukter av høy kvalitet. Vi har nå over 1600 produkter tilgjengelig innenfor denne kategorien. Dette forteller markedskoordinator Annette Huth mer i bladet.

Produkter som kan berike menyen

Du finner også interessant stoff om nye og spennende produkter som kan berike menyen, bl.a. Dry aged kjøtt i ulike varianter fra Unil, og økologisk kylling fra Hovelsrud Gård. Dette er svært smaksrike produkter som ganske sikkert vil friste kvalitetsbevisste gjester. Kanskje disse produktene er noe for akkurat din meny?

God lesning!

Stig W. Jørgensen

 

Er du ikke abonnent, men ønsker å bli det?

ANNONSE