Arvid Nordquist får Asahi inn i porteføljen

Ett av de mest populære ølmerkene i Asia gjennom flere år, Asahi Super Dry, blir fra 1. januar en del av porteføljen til Arvid Nordquist Norge. Asahi Super Dry ble lansert i Japan i 1987 og ble raskt et svært populært øl – også i andre asiatiske markeder.

– Vi er veldig glade for å få dette premium-ølet inn i porteføljen vår, sier produktsjef Paola Torkildsen. Potensialet både for dette og andre varianter vi har innenfor både øl og vin er stort, og vi vil derfor øke innsatsen vår mot det norske serveringsmarkedet. Vi skal bl.a. øke bemanningen med 5 selgere innenfor dette markedet, forteller Paola.

Flere nyheter fra 1. januar

– I dag tilbyr vi flere premium-produkter innenfor øl-kategorien, og vi får også flere nyheter fra 1. januar, bl.a. Asahi og Peroni. Dette er sterke og etablerte merkevarer som passer inn i ølsortimentet hos mange serveringssteder. Vi er allerede i dialog med flere store aktører i den sammenheng. Når det gjelder Asahi er dette ypperlig valg til asiatiske retter, men det går også utmerket godt sammen med mye annet. Det er derfor gode grunner til å sette dette ølet på ølmenyen. Asahi Super Dry leveres for øvrig både på flaske og tap, forteller Paola Torkildsen.

Se www.arvidnordquist.no for mer informasjon.