På tide å sette milkshake og smoothie på menyen?

– En kald, frisk og smakfull milkshake frister mange, og det store utvalget med kuleisvarianter vi tilbyr gjør det enkelt å lage utrolig mange deilige alternativer. Tilberedningen går raskt og produktet gir en fin bruttofortjeneste, sier konsept- og produktsjef på storhusholdning hos Hennig-Olsen Is, Trond L. Banerjee Wøien.

Smoothie er også et forfriskende produkt som passer bra i den sesongen vi nå går inn i. Kombiner en av våre sorbeter med for eksempel litt eplejuice og friske bær, så tryller du raskt frem en herlig smoothie.

Mange spennende nyheter

– Hennig-Olsen har mye nytt og spennende å by på denne sesongen. Vi har bl.a. utvidet kuleis-sortimentet med fem spennende nyheter. En av disse er Nyt Sjokolade, som er en lavkalori kuleis med 45 % færre kalorier enn vår premium-variant. En annen nyhet er Japp Premium, som er en herlig sjokoladeis med karamellsaus og Japp-biter.

Vi har også lansert vegansk kokos-kuleis. Her bruker vi naturlig, frisk kokosmelk kombinert med vegansk sjokoladesaus.

Jeg har også lyst til å fremheve nyheten Bubblegum kuleis, sier Banerjee Wøien.

– For noen kan den siste varianten kanskje høres litt spesiell ut, men vi har fått en fantastisk god respons på produktet ute i markedet. Den bør absolutt prøves!

Nytt dessertalternativ

– En av de virkelig store nyhetene for serveringsmarkedet dette året er Mochi. Dette er små og fargerike iskremkuler dekket med risbasert Mochi-deig. De myke iskulene er en helt ny måte å servere iskrem på, og spises helst med hendene. Inni kulene finner du både iskrem og sorbet.

Mochi kan spises slik den er, glaseres med saus, eller serveres som en del av en dessert. Vi har lansert tre typer Mochi for storhusholdning i 20-pakning, der hver versjon har to smaker. Dette er et fantastisk produkt som bør gjøre det enkelt å selge inn en dessert etter hovedretten!

God lønnsomhet

– Iskrem er et spennende produkt av flere grunner. For det første kan du lage så utrolig mye ut av dette på en dessertmeny om du ønsker det. Eller så kan du velge å gjøre det enkelt ved å bruke de rene, gode smakene som de er. Uansett, iskrem er et produkt som mange liker, og som gir en god bruttofortjeneste. Det er derfor flere gode grunner til å se nærmere på hvordan du kan bruke dette på en måte som passer til ditt konsept, fremhever Banerjee Wøien.

Inspirasjonsmateriell

– Vi har mye fristende å by på, og det ønsker vi å formidle – noe vi bl.a. vil gjøre i sosiale medier denne sommeren. Dette er rettet mot forbrukermarkedet, og vil forhåpentligvis gjøre at enda flere vil velge gode produkter fra Hennig-Olsen i tiden fremover.

For det profesjonelle markedet har vi utarbeidet ulike typer inspirasjonsmateriell. Flere av brosjyrene våre kan du for øvrig finne på nettsiden til ASKO netthandel. Og skulle du ønske å få konkrete tips og råd til hva du kan gjøre for å øke omsetningen av is, milkshake og smoothie, har vi et dyktig salgsteam som gjerne står til tjeneste, sier Banerjee Wøien.

ANNONSE