Coca-Cola fortsetter sin sukkerfrie reise

Tidligere i år skrev Coca-Cola under en bransjeavtale om å redusere nordmenns sukkerinntak frem mot 2020. Nå lanserer de tre nye drikker for det norske markedet. Fellesnevneren er at nyhetene er helt uten sukker, kombinert med spennende smaker. Nordmenn blir samtidig de første i verden som får muligheten til å nyte en sukkerfri Urge, forteller Coca-Cola Norge i en pressemelding.

– Sammen med mat- og drikkebransjen skal vi bidra til at nordmenn får i seg mindre sukker. Vårt mål er å få flere til å velge sukkerfri drikke, og da er smaken det viktigste. Derfor lanserer vi tre nye drikker som smaker godt, samtidig som de er sukkerfrie. Vi håper det bidrar til at flere finner en favoritt uten sukker som passer for dem, sier Karen Huffman, Country Director for Coca-Cola Norge.

Nesten halvparten av all brus som selges i Norge er nå sukkerfri.

– Vårt raskest voksende produkt er sukkerfrie Coca-Cola zero sugar, og det er ingen tvil om at mange forbrukere nå tar bevisste valg foran butikkhyllen. Bransjetall fra Nielsen viser at sukkerfri brus hittil i år vokser med 6,8 %, og nå står for 48,8 % av brusvolumet her i landet, fortsetter Huffman.

Verdenspremiere på Urge uten sukker

I september blir det for første gang mulig å drikke en sukkerfri Urge – og den har Coca-Cola utviklet eksklusivt for Norge. «Urge uten sukker» er en kalorifri variant av den populære 90-tallsdrikken som har et hengivent og ungdommelig publikum her til lands.

ANNONSE