En kaffeprat med markedskonsulent Margareth Tveit
Før jul var SMAKmagasinet på besøk i Stavanger. Der tok vi en kaffe og en liten prat med Margareth Tveit, som jobber som markedskonsulent i ASKO ROGALAND.
– Hva er det viktigste du bidrar med i jobben som konsulent?
– Noe av det viktigste er å knytte gode relasjoner og skape tillitt, slik at kundene ønsker – og er fornøyde med – å være kunder hos oss. Jeg har også veldig fokus på alt det andre vi gjør for å fremme bransjen, og at vi utelukkende bruker våre kunder i alt som arrangeres av alle i ASKO ROGALAND. Ved å være en samarbeidspartner og sponsor til store arrangementer, slik som for eksempel Stavanger Vinfest og Gladmat, bidrar vi sterkt til å fremme bransjen. Og går det godt i bransjen, går det også godt hos oss! Vi er best på miljø og bærekraft, og har et stort utvalg av lokalprodukter til absolutt alle. Her er vi langt foran konkurrentene våre!
– Hva synes du er det beste med å jobbe som markedskonsulent?
– Jeg blir motivert av å oppnå gode resultater, og trives også svært godt med den friheten som stillingen gir. Jeg får være kreativ, og har ansvar for de fleste av arrangementene vi gjennomfører med og for kundene og leverandørene våre. Dette gir resultater – og ikke minst er det veldig gøy!
– Har du en god kundehistorie?
– Jeg har lyst til å løfte en god kundehistorie som egentlig gjelder flere. Kort fortalt gjelder det å være tålmodig som konsulent, for det tar ofte tid og flere møter i ulike arenaer før en kunde tar en endelig avgjørelse. Da er det ekstra gøy når en kjøkkensjef eller daglig leder plutselig flytter på seg, eller tar over et nytt sted, og umiddelbart tar kontakt for å opprette et kundeforhold og strukturere kjøp gjennom ASKO Servering. Det er skikkelig gøy, og viser at det lønner seg å bygge tillit og ha litt tålmodighet!