En kaffeprat med markedskonsulent Jan Petter Skarpeid

SMAKmagasinet har tatt en prat med noen av ASKO Serverings markedskonsulenter. Denne gangen står Jan Petter Skarpeid i ASKO ØST for tur!

Hva er det viktigste du bidrar med i jobben som konsulent?
– Det viktigste jeg bidrar med er nok at jeg kan veilede kundene og gi gode råd. Samtidig skal kunden kunne være trygg på at vi kvalitetssikrer råvarene de er avhengige av, og at varene er tilgjengelige når de trenger dem. Derfor er det viktig med tett dialog med både kunde og innkjøp, slik at varene leveres til avtalt tid.

Hva synes du er det beste med å jobbe som markedskonsulent?
– Noe av det beste er at arbeidsoppgavene er veldig varierte, slik at ingen dag blir lik. Det gjør jobben spennende! Jeg liker også å kunne følge opp både nye og gamle kunder, og hjelpe dem med alt fra å finne nye varegrupper til å se på løsninger som gjør at de oppnår mest gunstig pris – for eksempel ved å samle så mye som mulig av kjøpet gjennom ASKO Servering. Det er også alltid gøy å besøke kunder for å ta opp igjen tråden på ting vi tidligere har blitt enige om, samt se på muligheten for å utvikle samarbeidet med andre tilbud ASKO Servering har – alt fra kundetreff, til kurs på KIT-akademiet for økt kunnskap. 

Har du en god kundehistorie?
– For en del år siden fikk jeg en ny kunde, som siden den tid har startet opp mer enn ti bedrifter. Alle er nå kunder av oss, noe som er utrolig kult! Ellers er det veldig gøy når man blir kontaktet av en ny kunde som forteller at det er en annen kunde som har anbefalt oss. Det er noe jeg setter veldig pris på!

–––––

Hold deg oppdatert! Klikk her for å få nyhetsbrev fra SMAKmagasinet.

ANNONSE