Dansk nettsted skal gi bedre cateringoversikt

Det danske nettstedet Wecater.dk vil gjøre catering enklere, både for kunde og leverandør.

Catering er stort både i Norge og Danmark, og utgjør en viktig del av driftsgrunnlaget for mang et serveringssted. Men kunne det bli enda større? Eller sagt på en annen måte: Enda enklere for kundene å forholde seg til? Ja, mener danske Wecater.

Dansk orden i kaos?

Catering er svære greier. For kunden kan valget av cateringprofil- og kvalitet avgjøre om festen blir suksess eller fadese. Likevel utgjør cateringvalget bare en liten del av alt det som kunden har å forholde seg til foran familiefesten, bryllupet eller eksamensfeiringen. Så hva med å gjøre cateringvalget litt enklere, mer oversiktlig, og ikke minst heldigitalt? Det er i hvert fall tanken bak Wecaters nye nettportal i vårt sørlige naboland.

Tre spesifikke poeng

På grunn av omfanget av en cateringbestilling mener Wecater at det er ekstra viktig med digital oversikt, med tanke på prisstruktur, kulinarisk profil, eventuelle tillegg til bestillingen, eller leverandørenes regler for avbestilling. For å nevne noe. Til det danske bransjenettstedet Fødevarefokus sier Wecaters Jasper Vestorp at det må være enkelt å få overblikk over cateringtilbudet i nærområdet. Med god menyoversikt, fristende og realistiske bilder av de ulike rettene som tilbys, og ved å gjøre det enkelt å se hva tilbudene til de ulike leverandørene faktisk inneholder, vil kunden kunne skreddersy sin bestilling i god tid.

Et annet viktig poeng for Wecater er at løsningen stimulerer til valg av nettopp lokale cateringleverandører, og kanskje til og med lokale matspesialiteter.

Et siste – og for mange avgjørende – poeng, er at løsningen gjør det vanskeligere for kunde og leverandør å misforstå hverandre. Begge kan gå tilbake til bestillingen for å dobbeltsjekke hva som skal leveres, og hva som ikke er med i bestillingen.

Les mer om wecater her.

ANNONSE