Nå bør du tilby et godt utvalg av lyst og lett øl

+
Bredden i ølutvalget betyr mye for mange kunder. Hos ASKO Servering kan du velge blant hele 2000 varianter av øl. Sjekk ut det store og spennende utvalget i den nye ølkatalogen.

Etter en periode med IPA-dominans, er det igjen lyst og lett øl som er etterspurt, pilsen inkludert, sier Anders Lien, som er ølkokk hos Aass Bryggeri.

– Også mikrobryggeriene, som har gått foran i IPA-revolusjonen, har begynt å brygge lysere typer, forteller Lien. 

Mikrobryggeriene har for øvrig vekket en interesse for øl hos mange, og interessen for øl er større enn noen gang.

– Ikke minst har det skjedd en enorm utvikling når det gjelder øl til mat. Tidligere var øl noe man kun drakk til spekemat, nå har det kommet rene ølkart og ølanbefalinger til menyen.

En økende andel serveringsgjester forventer derfor et godt utvalg av øl når de er ute og spiser. 

Ny ølkatalog

Enten ølet skal drikkes for seg selv eller sammen med mat, er det viktig å ha det rette utvalget. En gjennomtenkt ølmeny gir fornøyde gjester og et godt utgangspunkt for mersalg.

Hos ASKO Servering kan du velge blant hele 2000 varianter av øl. Sjekk ut det store og spennende utvalget i den nye ølkatalogen.

I denne katalogen får du grunnleggende kunnskap om hva øl er og hvilke ulike øltyper som finnes. Du får også en innføring i hvilke glass som egner seg til de ulike øltypene. Ikke minst får du tips og gode råd til hva slags mat som passer til øl.

Kunnskap selger

– Det er gode grunner for at de ansatte bør ha kunnskap om ølet som er tilgjengelig. Har du ikke kunnskap, selger du ikke. Derfor er det lurt å prioritere opplæring av de ansatte, i tillegg til å ha et godt utvalg. Jeg har erfart at øl-interessen blant de ansatte øker i takt med utvalget, sier Anders Lien.

Aass Bryggeri tilbyr ølskole med Lien som ølkokk. 

– Som kunde av Aass kan man komme på omvisning og smaking, og man kan få opplæring i å bruke øl i og til maten. Jeg hjelper gjerne til med å sette øl til menyen, sier Lien. 

Les mer om Aass bryggeri i neste nummer av SMAKmagasinet.

ANNONSE