ASKO Servering skapte matopplevelser på Østlandske Storhusholdning 2025

I løpet av to intense messedager ble Vikingskipet på Hamar forvandlet til en yrende møteplass for HORECA-bransjen. Østlandske Storhusholdning samlet totalt 1 641 besøkende, og selv om arrangørene håpet på enda flere, rapporterte flere utstillere om økt kvalitet på kundemøtene: flere beslutningstakere, bedre samtaler og et genuint ønske om å lære og la seg inspirere. I tillegg ble det holdt flere lærerike foredrag.

Blant dem som utmerket seg, var ASKO Servering. Ikke bare leverte de en gjennomført stand, men de overrasket også mange med helt nye grep. I samarbeid med gjenbruksbutikken Elle Melle Ting fra Lillehammer ble standen utformet til en sjarmerende spisekrok med gamle møbler – der alt var til salgs. Dette skapte ikke bare visuell varme og særpreg, men også samtaler rundt bærekraft og gjenbruk. Opplegget viste tydelig at ASKO Servering ikke bare leverer varene, men også bidrar til å sette scenen for matopplevelsene.

Som en ekstra bonus tok ASKO Servering hjem en solid 3. plass i konkurransen om Årets stand.

Fra bruktskatter til Matskatter

Som en del av opplegget serverte ASKO Servering en tre-retters middag med et utvalg Matskatter fra sitt eget sortiment. Dette var en eksklusiv tasting for et utvalg inviterte kunder, hvor de fikk oppleve produktene i bruk – slik de faktisk skal serveres. Det ble gjennomført to bordsetninger hver dag, og til sammen fikk 60 unike kunder delta i løpet av messedagene. Rundt dem stod leverandørene klare – et grep som gjorde det mulig å kombinere smak, samtale og inspirasjon.

– Folk har vært veldig nysgjerrige, og vi håper de drar herfra med nye idéer og tips til hvordan man kan bruke disse produktene, sa en fornøyd markedskonsulent Torill Kolbjørnsen etter siste bordsetning. – Vi har fått veldig gode tilbakemeldinger, og Matskattene har blitt frontet på en god måte med gode smaker! Både kunder og leverandører har vært veldig fornøyde med opplegget.

Bordene var elegant dekket med produkter fra Duni, som fikk vist frem sine løsninger på en langt mer levende måte enn på en tradisjonell messestand.
– Det var så flott at vi fikk være med, sa Hege Nilsen Sande fra Duni. – Vi fikk vise frem produktene våre på en annen måte enn vi pleier. Det var rett og slett veldig gøy, og vi håper å få muligheten igjen!

Et tettpakket samarbeid

ASKO stod ikke alene om det vellykkede opplegget. På listen over samarbeidspartnere stod blant annet:

Mange av disse var med både bak kulissene og foran standen, og sørget for at maten ble både en smaksopplevelse og en naturlig inngang til gode samtaler.

ANNONSE