ASKO ØST styrker sin posisjon med erfarne fagfolk

ASKO ØST Servering har de siste årene hatt sterk vekst, og styrker nå markedsapparatet med flere markedskonsulenter.

– Vi har hatt spesielt stor økning i Oslo-markedet, og derfor trenger vi flere konsulenter ute i felten, sier Stig Sørensen, salgssjef i ASKO ØST, til SMAKmagasinet. – Serveringsmarkedet, som selv måles på god service, forventer det samme av sine leverandører. I tillegg til en velfungerende og fleksibel logistikk ønsker vi derfor å også være rådgivere for både eksisterende kunder og mulige nye kunder som ønsker innsikt i hva ASKO Servering tilbyr i markedet.

ASKO ØST har vært i markedet lenge, men ble i 2022 et rent serveringsselskap. Siden den tid har de tilpasset seg kundebehovene innen servering i større grad enn det de hadde mulighet til tidligere – både på logistikkdelen og på folkene de har ute hos kundene.
– Rollen som markedskonsulent har utviklet seg fra å være mye logistikkorientert til også å bli en faglig rådgiverrolle. Det er nettopp denne kompetansen vi nå styrker, sier Sørensen. – De to nyansatte markedskonsulentene har mange års kjøkkenerfaring, og vet hva som kreves for å lykkes i en travel serveringshverdag

Fra kjøkkenet til kundemøter

De to nyeste tilskuddene hos ASKO ØST er Marita Fjørtoft og Carl Steensen – begge fagutdannede kokker med inngående kjennskap til bransjen.
– Jeg har vært kokk i mange år, og har jobbet ved en rekke ulike steder, blant annet Bristol og Kolibri, sier Fjørtoft. – Det har gitt meg verdifull kompetanse som kundene kan dra nytte av. Jobben vår handler om å veilede dem på best mulig måte, gi relevante råd og bruke vår egen erfaring til å hjelpe dem i hverdagen. Med innsikt i hvordan hverdagen i serveringsbransjen faktisk ser ut, kan jeg møte kundene på deres nivå og gi råd som er både relevante og praktiske.

Steensen har på sin side mer enn 15 års erfaring fra både restaurant, kantine og hotell, og har hatt roller som spenner fra oppvaskhjelp til kjøkkensjef.
– Jeg vet hvordan det er å stå i kundens sko, sier han. – Erfaringen min gjør at jeg forstår utfordringene de møter, uansett konsept. Når man kan relatere seg til hverdagen deres, er det lettere å finne løsninger som faktisk fungerer.

Han peker spesielt på viktigheten av økonomisk bærekraft i en tid med pressede marginer:
– Å bruke råvarene smart og kostnadseffektivt er viktigere enn noen gang. Vi kan hjelpe kundene med å se nye muligheter og tenke mer lønnsomt – uten at det går på bekostning av kvaliteten.

Fagkompetanse som strategisk ressurs

Markedskonsulentene i ASKO Servering er ikke bare et salgsledd – de er fagfolk som fungerer som rådgivere, og som kan hjelpe kundene med alt fra vareutvalg og logistikk til inspirasjon og idéutvikling.
– Vi ønsker å være en partner, ikke bare en leverandør, sier Sørensen. – Rollen til markedskonsulentene er derfor både viktig og verdifull for kundene. De kan bistå både nye og etablerte kunder med å finne riktig sortiment, etablere effektive logistikkløsninger og dra nytte av fleksibiliteten i ekspresstilbudet vårt.

For ASKO Servering handler det til syvende og sist om å skape verdi for kundene, og å bidra til at de lykkes.
– Den faglige tyngden og erfaringen vi har internt skal være en verdi i seg selv. Med dyktige fagfolk som Fjørtoft og Steensen på laget, står vi enda sterkere rustet for vekst – og for å kunne være en enda mer verdifull støttespiller for kundene i serveringsmarkedet, avslutter Sørensen.

Ønsker du kontakt med markedskonsulentene i ASKO Servering? Se asko.no for kontaktinformasjon.

ANNONSE