Kvalitetsprodukter fra Norice Seafood AS gir mange muligheter!

+
Loins fra Hoki er ett av produktene som leveres av Norice Seafood. Dette kvalitetsproduktet kan benyttes i mange ulike retter.

– Smak på denne, sier salgs- og markedssjef Thomas Hegge i Norice Seafood og serverer et stykke saftig Hoki loins sammen med litt stekte grønnsaker. Det hvite og faste fiskekjøttet har en fin og mild smak som kan minne om en mellomting mellom torsk og kolje.

Dette er et kvalitetsprodukt som gir mange muligheter for ulike typer serveringssteder. Nå blir dette og andre produkter fra Norice Seafood tilgjengelig gjennom ASKO Servering.

Men før vi ser nærmere på de ulike produktene selskapet tilbyr, kan det være på sin plass å få vite mer om Norice Seafood.

Det ble etablert av Tore Hamre som 16 år gammel dro til sjøs som fisker på linebåt. Noen år senere starter han med fiskesalg fra bil, en virksomhet som raskt vokste betydelig.

I 1998 begynner et nytt kapittel for Hamre som selger fiskebilvirksomheten og starter med import av fisk av god kvalitet, bl.a. Hoki-filet fra New Zealand. Dette ble spiren til det som i dag er et selskap med en bred portefølje av utvalgte sjømatprodukter. Norice Seafood er forøvrig medlem av en verdensomspennende sammenslutning av fiskeprodusenter, eksportører og importører gjennom danske J.P. Klausen & Co.

Bærekraft og kvalitet

SMAKmagasinet er på besøk på Gullbekk, et sted mellom Bø og Seljord. Her i hjertet av vakre Telemark har Norice nettopp sluttført ferdigstillelsen av sitt nye showroom og kompetansesenter hvor det etter hvert skal bli kundesamlinger og presentasjoner.
– Vi har brukt tiden under pandemien til å forme og bygge dette stedet som jeg håper og tror skal bli et godt sted å vise frem hva Norice Seafood har å by på, sier Tore Hamre.
– Vi har hele tiden vært opptatt av at vi kun skal tilby fisk fra bærekraftige bestander, og at de produktene vi har i sortimentet er av høy kvalitet. En ting er å kommunisere dette gjennom en produktkatalog. Det er noe helt annet når kundene får smake og oppleve hva dette betyr i praksis, sier Tore og ber oss smake på akkar-produktene Thomas Hegge har tilberedt. De er møre og velsmakene og frister til nye smaksprøver.
Tore foreslår da at vi smaker på de tre variantene av argentinske villreker som ble produktvinner i NM i sunn fast food 2021.
– Du finner en variant med rødbetpanering, en med bambuskullpanering og en med gurkemeiepanering i ASKO-sortimentet. Dette er produkter som er enkle å tilberede, kan brukes i mange sammenhenger og fungerer bra i ulike konsepter. Tilbakemeldingene fra kundene er også meget gode på disse produktene, forteller Tore.

Klippfisk og Bolinhosboller

Klippfisk i form av loins, burgere, klippfiskkarbonader og klippfisk-kaker er også en viktig del av sortimentet.
– Vi bruker bare klippfisk av utmerket kvalitet i disse produktene som alle inneholder 70 % fisk. Jeg mener det er viktig å ha fokus på kvalitet i fiskefareprodukter som dette for å sikre gjestene den gode smaksopplevelsen. Jeg føler også at vi har fått uttelling for dette i form av både gode tilbakemeldinger fra kundene og gullmedalje fra NM i sjømatprodukter i 2018. Dette er også produkter det er enkelt å tilberede på et minimum av tid – noe som betyr mye for mange serveringsbedrifter, fremhever Tore.
– Vi er også veldig stolte av våre Bolinhosboller, Bolinhos de Bacalhau. Dette er en utrolig populær rett både i Portugal og flere stedet i Sør-Amerika. Den brukes gjerne som en smakfull forrett, men den egner seg også svært godt som en del av en tapasmeny, mener Thomas Hegge.
– Du kan servere dem både varme og kalde, og de smaker ypperlig sammen med aioli eller chilimajones.

Spennende samarbeid

Norice Seafood har inngått et samarbeid med Slåtto AS som skal står for markedsføringen av produktene i det norske storhusholdningsmarkedet.
– Vi er veldig glade for samarbeidet med Norice Seafood av flere grunner, sier markedssjef John Arne Jørgensen i Slåtto Marketing AS.
– En ting er at dette gjør det mulig å tilby spennende kvalitetsprodukter innenfor sjømatkategorien som jeg er sikker på at mange serveringsbedrifter vil ha nytte av. Det er også produkter som passer utmerket innenfor ulike nisjer i markedet som for eksempel kantiner, offentlig sektor og fast food-segmentet. En annen faktor er at det komplementerer det øvrige sortimentet vårt på en utmerket måte. Vi får rett og slett en utrolig variert produktmiks det blir morsomt å jobbe med og som gir mange spennende muligheter. Eksempelvis har vi en betydelig bredde innenfor etnisk mat, vi er store innenfor fast food og vi tilbyr gode tilbehørsløsninger innenfor flere kategorier – som for eksempel grønnsaker. Frosne grønnsaker og salater fra Suco By Salgado er et eksempel på det. De passer bl.a. veldig godt sammen med fiskeproduktene til Norice, fremhever John Arne.
– Jeg er enig i det, sier markedssjef Christian Taang i Suco som tror det kan skapes mange synergier gjennom samarbeidet som nå er inngått.
– Vi er godt fornøyde med samarbeidet vi har med Slåtto, og merker at det er en økende interesse i markedet for sunne råvarer og grønne proteiner. Når dette nå kan kombineres med gode fiskeprodukter som utmerker seg både på smak, bærekraft og anvendelighet, tror jeg mange serveringssteder ønsker å se nærmere på mulighetene dette gir, mener Christian.
– Jeg er opprinnelig utdannet kokk, og med den bakgrunnen har jeg ingen problemer med å si at dette er produkter av høy kvalitet som kan bidra med spennende menyalternativer. Vi gleder oss veldig til å presentere produktene våre i markedet de kommende månedene, sier Thomas Hegge.

ANNONSE