Spis softis i november og støtt en god sak

+
Hvert år siden 2016 har Hennig Olsen gitt 1 krone per solgte softis i november til Movember Foundation.

Hennig-Olsen tar samfunnsansvaret på alvor. På grunn av dette har selskapet gjennomført Movember-kampanjen hver november siden 2016. Én krone per solgte softis i november går derfor til Movember Foundation.

Enkelte kunder er flinke til å selge softis hele året, mens andre stenger ned softismaskinene sine i vinterhalvåret. Dette ønsker Hennig-Olsen å gjøre noe med, samtidig som de støtter en god sak.

Hva er «Movember»?

Movember er en årlig kampanje som setter fokus på menns helse. Pengeinnsamlingene går til forsknings- og støtteprogrammer med fokus på prostatakreft, testikkelkreft, psykisk helse og forebygging av selvmord hos menn. Movember Foundation ble grunnlagt i 2003, og siden den gang har de finansiert over 1250 prosjekter for menns helse verden over.

Navnet «movember» er kort for «moustache november», og kampanjen involverer altså at man lar barten sin gro i november måned for å øke bevisstheten om menns helse.

Hennig Olsen støtter Movember

Hvert år siden 2016 har Hennig Olsen gitt 1 krone per solgte softis i november til Movember Foundation.
– Vi har fokus på å være med i samfunnet, og ønsker å hjelpe til der det trengs, forteller Trond Leonard Banerjee-Wøien til SMAKmagasinet. – I november er det spesielt én ting som gjelder, og det er Movember. Derfor følte vi at dette var et godt formål, og noe vi ønsket å støtte.

For kunder tilbyr Hennig-Olsen inspirasjon om hvordan man kan lage litt vinterlige softiser. De har blant annet laget plakater og videosnutter, publisert oppskrifter, for eksempel på hvordan man kan lage eget strøssel, og laget softisbarter. Salget av softis er ikke høyest i vintermånedene, og det var også noe av grunnen til at Hennig-Olsen valgte å begynne med Movember-kampanjen.
– Vi var nødt til å gjøre noen aktiviteter gjennom vinterhalvåret, forteller Banerjee-Wøien. – Da tenkte vi at dette også var en ypperlig anledning til å gjøre noe veldedig.

Har bidratt med over en halv million kroner

Salget i november har økt siden de begynte med Movember-kampanjen i 2016. Totalt har de gitt omtrent 650.000 kroner til Movember Foundation. For 2020 er målet å øke salget med 20 %.
– Det utgjør jo faktisk ganske mye penger til organisasjonen, sier Banerjee-Wøien.

I november kan du altså spise softis – mye softis – med god samvittighet.

ANNONSE