Smakfulle desserter gir gode kundeopplevelser

- En god dessert er en hyggelig avslutning på et godt måltid, og bidrar til en positiv kundeopplevelse, sier Kathrine Sørhaug Vold i A la Carte Produkter som bl.a. leverer desserter fra Traiteur de Paris.

I februar lanserte selskapet flere spennende dessertalternativer, bl.a. et utvalg Petit Fours, en sjokoladefondant med Valrhona og en ostekake premium. - Vi testet disse i markedet før lanseringen og fikk mange hyggelige tilbakemeldinger. Så stoppet det opp i mars, men salget var betydelig i sommer og det tegner også til å bli bra utover høsten. Det er flere grunner til det. Ikke minst at disse dessertene er laget av kokker for kokker. Kvaliteten er derfor utmerket, sier Kathrine Sørhaug Vold.

Enkelt å bruke

Dessertene fra Traiteur de Paris er enkle å bruke. De er porsjonspakket og fryst, noe som gjør at man kan tilby kvalitetsdesserter med et minimum av svinn. Du tar jo bare opp det du har bruk for. Det sikrer god lønnsomhet, noe som er viktigere enn noen gang.

Mersalg

- Et godt argument for å satse sterkere på desserter, er jo at dette kan gi et godt mersalg for mange steder. Når folk først går ut for å spise, så er de fleste åpne for forslag til alt som kan bidra til å gjøre måltidet til topp opplevelse. En god dessert kan i høyeste grad bidra til det, men det betinger at man spør! Man må rett og slett drive et aktivt mersalg.
Så skal man heller ikke glemme at en god dessert er med på å gi kundene et hyggelig og positivt sisteinntrykk av et sted. Og får du fornøyde gjester, så øker også sjansene for at gjestene kommer igjen, sier Kathrine Sørhaug Vold.

ANNONSE