Nytt verktøy skal forenkle smittesporing

+
En egen QR- kode skrives ut og henges opp eller festes på bordene, synlig for gjestene. Gjestene skanner koden og registrerer seg med navn, nummer og bordnummer.

eSmiley har nå lansert registreringsverktøyet Check-in. Dette er et verktøy som serveringsbransjen kan bruke til å registrere gjester og besøkende.

Hensikten med Check- in er at serveringsstedet kan spore smitte hvis det oppdages at en eller flere gjester er blitt smittet med Covid19. Check-in kan brukes av alle kjøkken og i alle bransjer.

«Vi har flere kunder som allerede har etterspurt dette, og jeg tror behovet for å registrere gjester vil øke i bransjen fremover grunnet Covid19. Vi ser det som samfunnskritisk viktig at alle våre kunder har mulighet til å spore smitte dersom smitte med Covid19 oppstår. Vi ønsket derfor å være raskt ute og i forkant av behovet med å utvikle denne funksjonen» sier Mari Blomberg, Country Manager i eSmiley Norge.

Hvordan fungerer Check-in?

Check-in er integrert i eSmileys Digitale IK-mat system, og er derfor gratis for alle eSmiley kunder. Serveringsstedet kan hente ut sin egen QR- kode som skrives ut og henges opp eller festes på bordene, synlig for gjestene. Gjestene skanner koden og registrerer seg med navn, nummer og bordnummer, og Informasjonen blir automatisk sendt til systemet. Serveringsstedet kan hente ut lister over registrerte gjester dersom tilfelle av smitte med Covid19 oppstår, slik at vi kan prøve å bryte smittekjeden.

Systemet lagrer informasjonen i 30 dager før den blir slettet, i henhold til eSmileys salgs- og leveringsbetingelser samt gjeldende GDPR-regler

ANNONSE