Inspirasjon til nye muligheter i nytt nummer av SMAKmagasinet

Årets tredje utgave av SMAKmagasinet er snart på vei til våre abonnenter.

I dette sommernummeret kan du lese om milkshake og smoothie på menyen, ølet Kronenbourg 1664 Blanc, ølmenyen post-korona, grill og godt drikke, mersalg av drikke, synlighet i sosiale medier, tips til hvordan du tar bilder som selger, Cocktail by Rangur Madur i Moss, Nordvæst Mat Drikke på Gjerdrum, Mirabel på Lillestrøm, Destinasjon Lofoten klar for storinnrykk, årets fagprøver i lys av koronasituasjonen, permitterte lærlinger som ser lyst på fremtiden, trendsak om den nye hverdagen med korona, enkle grep for å lykkes bedre med vegetarmat på menyen, fagkonferansen Future Foods, matproduksjon 2:0 – fremtidens mattrender og en hel del mer!

Les lederen til Stig W. Jørgensen nedenfor. 

Klar for nye muligheter!

Etter et par måneder hvor samfunnet nærmest har ligget i en slags dvaletilstand, er det godt å kjenne på at vi er i ferd å nærme oss litt mer normale tilstander. Det betyr ikke at alt blir som før, for akkurat det kan vi nok ikke regne med.

Vi berøres alle av smitteverntiltakene som fortsatt skal praktiseres, og noen bransjer vil påvirkes sterkt av de reiserestriksjonene som gjelder. Konsekvensen blir et voldsomt fall i antall utenlandske turister som besøker Norge denne sommeren. På den annen side hadde 60 % av den norske befolkning planlagt én eller flere utenlandsturer i 2020, som nå sannsynligvis må utsettes. Omgjør et større antall dette til bookinger på norske overnattingssteder, vil det kunne bety en bedre sommer for norsk reiseliv og norske serveringssteder enn mange forventer.

Selv om dette gir grunnlag for en forsiktig optimisme, er det ingen tvil om at det vil kreve mye arbeid å få omsetningen tilbake på riktig spor. Kampen om betalingsvillige kunder vil på ingen måte bli mindre. Det gjelder å skille seg ut på en god måte, og det er viktig å være synlig.

Er det én ting vi har lært gjennom de foregående månedene, så er det at nettbaserte kommunikasjonsløsninger som Zoom, Teams og Google Meet gir muligheter. Det gjør også målrettet og kundetilpasset kommunikasjon på sosiale plattformer som Facebook, Snapchat og Instagram. Med enkle grep og til en rimelig penge kan man nå et stort antall potensielle kunder. Hvordan du kan gjøre dette, er temaet for flere artikler du finner i denne utgaven av SMAKmagasinet.

Meld deg på SMAKmagasinets nyhetsbrev for å holde deg oppdatert på relevant bransjestoff.

ANNONSE