– Nye bartrender gir spennende muligheter

+
– ASKO har et enormt utvalg av fruktdrikker og ulike juicer som gir muligheter til å lage spennende smaksopplevelser for alle – enten man foretrekker alkoholholdige eller alkoholfrie drikker.

– Det skjer mye spennende på barfronten! Nye drikketrender dukker stadig opp, og det kan være fornuftig å ha et blikk på hvordan nye produkter og impulser påvirker kundenes preferanser på dette området, sier markedskonsulent Jon Lervold i ASKO ØST.

Lervold skal primært jobbe med restaurantmarkedet i Oslo, og med sin kompetanse vil han arbeide mye med å bistå bar-segmentet.

– Det er «in» med cocktalis i Norge, også alkoholfrie. Dette er morsomme produkter å jobbe med, og potensialet for mersalg er stort, sier Jon, som har meget solid erfaring innenfor denne delen av serveringsbransjen.

Muligheter

Han tok sin læretid på Refsnes Gods og har etter det jobbet ved en rekke serveringssteder – både som bartender og som restaurantsjef. Han har bl.a. jobbet på cruisebåt i 2 år, og han har praksis fra Color Line.

– Det å ha praksis som restaurantsjef kombinert med praksisen som bartender, gir en god bakgrunn for å forstå både de utfordringer man har i en bar og ikke minst de mulighetene som ligger i et godt barkonsept. Bl.a. mener jeg mange har mye å hente på å utvikle tilbudet av barmat og snacks. Det samme gjelder tilbudet av alkoholfrie alternativer, fremhever Jon.

Kommunikajon med kundene

– ASKO har et enormt utvalg av fruktdrikker og ulike juicer som gir muligheter til å lage spennende smaksopplevelser for alle – enten man foretrekker alkoholholdige eller alkoholfrie drikker. Her er oppsettet av barkartet helt avgjørende. Et barkart bør jo også reflektere aktuelle trender. Nå skjer det eksempelvis mye spennende både når det gjelder gin og rom. Da bør det naturligvis gjenspeiles i kommunikasjonen med kundene, sier Jon.

Enkle grep

– Du trenger ikke gjøre de radikale omleggingene for å få et enda mer tidsriktig og selgende barkart. Ofte kan relativt små endringer gi positive utslag. Det gjelder for så vidt også selve bardriften. Små endringer kan gi store uttellinger. Diskusjoner rundt dette er jeg gjerne med på! Ta kontakt om du ønsker å vite mer om hva ASKO kan bidra med for å øke din baromsetning, sier Jon Lervold.

ANNONSE