Joh. Johannson og Evergood stakk av med Sølvfilmen da reklamefilmen under tittelen «Butler» gikk til topps i 3. kvartal av reklamekåringen for kinoreklame som blir vist i Norge. Med i filmen var ingen ringere enn Hollywood-skuespilleren Morgan Freeman.
Det er kinoreklame-selskapene Media Direct Norge og CAPA Kinoreklame som står bak etableringen av Gullfilmen.
Fem filmer var med i kampen om den tredje Sølvfilmen for 2015. I tillegg til vinner-filmen, ble Gilde-filmen «Fra noen som har vært oppe en stund», filmen «Skru av mobilen» fra Netcom, Ringnes Farris-filmen «Bøkeskogen» og «Hele Norges Bredbånd» fra Telenor vurdert av juryen.
Juryen skriver blant annet følgende om vinneren for tredje kvartal: «Filmen er meget velprodusert med fokus på høy troverdighet rundt kvalitetsreisen til Evergood. Treffer midt i målgruppen til kvalitetsbevisste mennesker. Morgan Freeman er prikken over i´en. En flott historie fra start til mål».
Reklamebyrået Naug & Venner står bak filmen. Hovedopptakene er gjort i Costa Rica. Opptakene med Morgan Freeman ble gjort i New York.
I første kvartal i år var det Stabburet og Grandiosa som vant Sølvfilmen i kinoreklamemarkedet. Sølvfilmen for andre kvartal ble vunnet av Gilde og filmen «Takk for maten». Nå foreligger tre reklamefilmer som skal være med å konkurrere om Gullfilmen når status for 2015 skal gjøres opp. Det skal kåres totalt fire sølvfilmer før Gullfilmen skal utropes.
Det er kun norskproduserte filmer, eller filmer produsert av utenlandske selskaper målrettet helt og fullt mot det norske markedet, som blir vurdert av jurymedlemmene. Den skal ha blitt vist på norske kinoer, formidlet av CAPA og/eller MDN.
Adm. Dir. Bjørn Erling Ottersen i Media Direct Norge og jurymedlem sier følgende om vinner-filmen for 3. kvartal 2015.
– En flott film med høy produksjonskvalitet. Filmen har et tydelig budskap og har en god historie. Tydelig og merkevarebyggende, sier Ottersen.
Kommersiell direktør i CAPA, Gareth Williams, mener følgende om vinnerfilmen det tredje kvartalet i år.
– Dette er filmen som realiserer de målsettinger som en god reklamefilm skal ha. Høy produksjonskvalitet og et veldig tydelig budskap. Dette er den klare vinneren dette kino-kvartalet, sier Williams.