En kaffeprat med markedskonsulent Hilde Sangesland

Før jul var SMAKmagasinet på besøk hos ASKO AGDER. Der tok vi en kaffeprat med markedskonsulent Hilde Sangesland.

– Hva er det viktigste du bidrar med i jobben som konsulent?
– Det er flere viktige ting vi markedskonsulenter bidrar med. Vi bygger relasjoner og er ASKOs ansikt utad. Samtidig er vi rådgivere og samarbeidspartnere for kundene våre. Det er der fokuset vårt ligger, og når kundene våre lykkes, har vi lykkes!

– Hva synes du er det beste med å jobbe som markedskonsulent?
– Det aller beste er alle menneskene og kundene jeg møter. Ellers trives jeg godt med variasjonen av arbeidsoppgaver; friheten og opplevelsene jeg har fått opp gjennom årene er helt unike! Jobben har gitt et utrolig samhold, både med kundene og leverandørene vi jobber sammen med. Storhusholdningsbransjen blir som en ekstra liten familie her på Sørlandet, og jeg mener selv at vi jobber i verdens beste bransje!

– Har du en god kundehistorie?
– Jobben vår er jo å sørge for at kundene våre får alle varene de trenger til avtalt tid. Det handler om logistikk, som igjen betyr at det lønner seg for kundene å kjøpe inn store nok mengder av råvarer man vet at det går mye av. Slike innkjøp krever mindre frakt, som igjen er penger spart. En viktig del av jobben er derfor å rådgi kundene til smartere innkjøp. Slikt er med på å skape gode kundeopplevelser, som det er mange av. Derfor er det vanskelig å nevne noen uten å ta med alle, og jeg vil heller trekke fram vårt siste kundearrangement her i ASKO AGDER. Da satt vi rundt middagsbordet på kvelden sammen med kunder og leverandører, og mimret over alle de gode opplevelsene vi har hatt sammen. Latteren og stemningen rundt bordet var helt fantastisk!

ANNONSE