Eksportsuksess for Masalamagic

SMAKmagasinet har tidligere skrevet om Masalamagic, en spennende serie med gode indiske smaker som har fått en god mottakelse i det norske markedet. Serien er utviklet i Norge av gründer Niru Kumra som ønsket å formidle kunnskap om de spennende og gode smaksopplevelser som det indiske kjøkken byr på.

– For oss er det en stor fjær i hatten og en staselig nyhet at vi utvider vår serie til et nytt marked i en tid hvor det har blitt satt begrensninger på å kunne reise og oppleve nye kulturer. Det er derfor ytterst gledelig at Masalamagic er lansert i Sør-Korea, sier Niru Kumra.

Indisk mat i vinden i Øst-Asia

Masalamagic ivaretar ønsket om smakfulle, enkle og plantebaserte måltider laget uten kunstige tilsetninger. Med dette grunnlaget treffer vi forbrukerens ønske om å spise mer bærekraftig og rent, uten at det skal gå på bekostning av gode smaker og ta for lang tid i en ellers travel hverdag, sier Niru.
– Deler av serien er nå lansert av Macrocom i Kurly som er en koreansk online portal med premium produkter fra hele verden. I første omgang blir seks produkter å finne blant konkurrerende merkevarer som fransk syltetøy og Callipo tuna. Grunnet Covid-19 har netthandelen økt betraktelig; også for nettbaserte matbutikker, noe som har gitt salg av produkter fra forskjellige verdensdeler et godt løft.

ANNONSE