Facebook Pixel analytics tool

Burgerinspirasjon på temadag

+
Leverandørene Jæger, Oluf Loretzen, Bama, Lantmännen Unibake og Haugen-Gruppen bidro med gode tips og innspill. Her er gjengen som sørget for gode burgeropplevelser og faglig påfyll. Fra venstre Frederik Hereng, Knut Kvarme, Jan Ole Bjerkerud, Vegard Halden Vinje, Espen Solgaard og Jon Christian Opøien.

Med enkle grep kan du fornye hamburgermenyen og skape nye og selgende varianter. Derfor er det gode grunner til å prøve noe nytt. Kreative nyskapninger på menyen bidrar til fornøyde kunder!

Det var utgangspunktet for en temadag om burgere i regi av Jæder, ASKO Servering og Konsumgruppen Norge AS. Arrangementet fant sted på KIT-akademiet, og leverandørene som bidro med kompetanse og produkter, var Lantmännen Unibake, Bama, Oluf Lorentzen og Haugen-Gruppen AS.

Betalingsvillighet

- Burgerbølgen er på ingen måte over. Jeg vil si tvert imot, men kundene ønsker kreative og spennende burgerprodukter. De vil ha det lille ekstra! Det er de også villige til å betale for. Derfor er det så viktig å ”leke” litt med tilbehør og kombinasjoner, sa distriktssjef Knut Kvarme i Jæder.
- Vi tilbyr en rekke ulike burgervarianter som gir mange muligheter til å lage egne burgerretter.

Gode sauser

En mulig måte å skape nye og fristende smaksopplevelser på, er å eksperimentere litt med sauser og dressinger. De siste årene har det kommet mye spennende innenfor denne kategorien, ikke minst sausene og ketchupvariantene fra Sticky Fingers. (Se utvalget i ASKO netthandel). Samme leverandør lager også tilbehør som crispy sylteagurker.

Ost hører med

- Mange typer ost smaker kjempegodt sammen med burger. Med ost kan du enkelt skape spennende og smakfulle varianter. En ting er å ha ost på en burger. En annen mulighet er å hule ut et deig-emne å legge den inni, sa key account manager Vegard Halden Vinje fra Oluf Lorentzen.

Nyttig

- Det er alltid nyttig å få ideer og innspill til hvordan man kan gjøre menyene mer selgende, mente mange av deltakerne vi snakket med som var godt fornøyde med opplegget.
- KIT-akademiet passer utmerket for arrangementer som dette, mente regionsjef Jahangir Nawaz fra Konsumgruppen.
- For oss er det viktig å gi medlemmene våre kunnskap som de kan nyttiggjøre seg i sin hverdag.

- ASKO har et bredt sortiment som gjør det mulig å finne frem til varianter som passer det enkelte spisested. Sammen med leverandørene våre ønsker vi å få frem noe av denne bredden. Intensjonen er å bidra til inspirasjon som kundene våre kan ha nytte av, sier salgsleder region stor Oslo i ASKO ØST, Eline Skar.

ANNONSE