Burgerinspirasjon på temadag
Med enkle grep kan du fornye hamburgermenyen og skape nye og selgende varianter. Derfor er det gode grunner til å prøve noe nytt. Kreative nyskapninger på menyen bidrar til fornøyde kunder!
Det var utgangspunktet for en temadag om burgere i regi av Jæder, ASKO Servering og Konsumgruppen Norge AS. Arrangementet fant sted på KIT-akademiet, og leverandørene som bidro med kompetanse og produkter, var Lantmännen Unibake, Bama, Oluf Lorentzen og Haugen-Gruppen AS.
Betalingsvillighet
- Burgerbølgen er på ingen måte over. Jeg vil si tvert imot, men kundene ønsker kreative og spennende burgerprodukter. De vil ha det lille ekstra! Det er de også villige til å betale for. Derfor er det så viktig å ”leke” litt med tilbehør og kombinasjoner, sa distriktssjef Knut Kvarme i Jæder.
- Vi tilbyr en rekke ulike burgervarianter som gir mange muligheter til å lage egne burgerretter.
Gode sauser
En mulig måte å skape nye og fristende smaksopplevelser på, er å eksperimentere litt med sauser og dressinger. De siste årene har det kommet mye spennende innenfor denne kategorien, ikke minst sausene og ketchupvariantene fra Sticky Fingers. (Se utvalget i ASKO netthandel). Samme leverandør lager også tilbehør som crispy sylteagurker.
Ost hører med
- Mange typer ost smaker kjempegodt sammen med burger. Med ost kan du enkelt skape spennende og smakfulle varianter. En ting er å ha ost på en burger. En annen mulighet er å hule ut et deig-emne å legge den inni, sa key account manager Vegard Halden Vinje fra Oluf Lorentzen.
Nyttig
- Det er alltid nyttig å få ideer og innspill til hvordan man kan gjøre menyene mer selgende, mente mange av deltakerne vi snakket med som var godt fornøyde med opplegget.
- KIT-akademiet passer utmerket for arrangementer som dette, mente regionsjef Jahangir Nawaz fra Konsumgruppen.
- For oss er det viktig å gi medlemmene våre kunnskap som de kan nyttiggjøre seg i sin hverdag.
- ASKO har et bredt sortiment som gjør det mulig å finne frem til varianter som passer det enkelte spisested. Sammen med leverandørene våre ønsker vi å få frem noe av denne bredden. Intensjonen er å bidra til inspirasjon som kundene våre kan ha nytte av, sier salgsleder region stor Oslo i ASKO ØST, Eline Skar.