Facebook Pixel analytics tool

Inspirerende oppladning til en travel sesong

I mars ble det arrangert kiosk- og campingmesse i Larvik. – For meg har dette vært en god messe som har gitt meg fine ideer og innspill, sier Arild Johansen, som driver kroa og dagligvarebutikken på Omlidstranda Camping. – Det er nyttig å treffe leverandører og å møte likesinnede, og jeg setter pris på at dette er en messe som er rettet mot campingbransjen og de behov vi har.

Også de andre besøkende vi snakket med var fornøyde med opplegget.

– De fleste av oss har det jo så travelt når sommeren kommer, så det er ikke lett å få tid til å snakke med leverandørene på den tiden. Da er det mer praktisk med innspill i forkant av sesongen, var en gjengs oppfatning.

Viktig møteplass

– På en messe kan man jo alltid ha forventninger om å treffe flere kunder, men jeg føler ikke at det er antallet kunder som er avgjørende. Det er kontakten og kommunikasjonen med de du treffer som bestemmer om det blir en bra messe. På denne messen har jeg hatt god dialog med mange, forteller distriktssjef Erik Kirkeberg fra Joh. Kaffe.

Nisje som fortjener mer oppmerksomhet

– Det er første gang det arrangeres en messe spesielt for campingbransjen, og det er tydelig at den møter et behov innenfor en nisje som fortjener mer oppmerksomhet, sier markedskonsulent Jan-Petter Skarpeid hos ASKO ØST.

Sammen med Vidar Aasheim og Henriette Gissum har han vært ansvarlig for opplegget, og de tre kan glede seg over fine tilbakemeldinger – både fra kunder og leverandører.

– Vi har lært masse av dette, og vi skal også gjennomføre en liten spørreundersøkelse i etterkant av messen. Deretter skal dette evalueres, så får vi se om dette blir en årlig tradisjon, sier Vidar Aasheim.

Se flere bilder fra messen i bildekarusellen.

ANNONSE