Eureca har åpnet
Den 10/10 kl. 10:10 lanserte Eureca sin netthandel. Dette er enn nysatsning i HORECA-markedet, som skal levere fleksible leveranser innen 6 timer. Den offisielle markeringen av lanseringen blir 17. november.
– Alle involverte har jobbet på spreng, og vi har fått på plass dataløsninger som vil gjøre oss i stand til å levere et godt produkt tilpasset kundenes behov, fremhevet Ida Juliane Havnås, daglig leder i Eureca AS.
Stor fleksibilitet
– Det er tre år siden vi hadde det første møtet om etableringen av et grossistselskap tilpasset kunder med behov for større fleksibilitet – bl.a. når det gjelder leveringstidspunkter og pakningsstørrelser. Målet var at alle prosessene skulle bygges opp veldig fleksibelt slik at vi kunne tilby løsninger etter kundens behov, forteller Havnås.
Høyt tempo
– 9. januar i år ble det bestemt å opprette selskapet, 30.mars ble det registrert i Brønnøysund og 1. juni startet vi å ansette folk. Det har vært en hektisk oppstartsperiode, og vi gleder oss veldig til å få teste ut systemene, sier Havnås.
Fantastisk reise
– Etableringen av Eureca har vært en fantastisk reise. Det hele startet som et logistikkprosjekt, og er nå gått over til å bli et markedsprosjekt. Alle som har vært involvert i dette har gjort en fantastisk innsats, understreket styreformann Stig W. Jørgensen.
– Når alle de praktiske utfordringene rundt denne etableringen er på plass, starter arbeidet med å etablere seg i markedet. Eureca har fått på plass en god gjeng med dedikerte folk som jeg er sikker på vil bidra til at man når de målene som er satt, fremhevet Jørgensen.