Populære Tiffany’s ekspanderer: Ny restaurant i Drammen

Tiffany’s på Bjølsen ble etablert i 2018, åpnet dørene i 2019 og hadde sitt første hele driftsår i 2020. Stedet ble raskt populært og har hatt en fantastisk fin utvikling siden starten med en årlig dobling av omsetningen. Det har inspirert de tre partnerne Björn Johansson, Fredrik Sandin og Martin Olsson til ytterligere satsing. En ny Tiffany’s er nettopp åpnet opp i Drammen, nærmere bestemt på CC Drammen, og trekløveret er godt i gang med planleggingen av en tredje restaurant på Løren.

Vi møter de tre på restauranten i Drammen til en prat om konseptet, fremtiden og suksessfaktorene som skal til for å lykkes med en etablering.

Back to basic

– Vi har alle god erfaring fra bransjen og har selvfølgelig gjort oss noen tanker om hva som skal til for å lykkes. Det var også en drivkraft i forhold til å åpne et eget sted basert på hva vi mener er en god filosofi og en riktig meny for et spisested, sier Johansson.
– Vi satser ikke på «fine dining», men vi skal levere god kvalitet på det vi tilbyr gjestene våre. Kall det gjerne «Back to basic». Hos oss skal du få en god restaurantopplevelse som passer inn i hverdagen, tillegger Sandin. – Med det mener vi at vi skal ha et prisnivå som ikke gjør det avskrekkende å stikke innom oss på en ukedag. Terskelen for å besøke oss ofte skal være lav!

Et godt liv

– Å lykkes i denne bransjen handler også mye om å skape et godt arbeidsmiljø. Det er viktig for oss at våre medarbeidere trives og har et godt liv. Det er igjen med på å skape en atmosfære kundene setter pris på. Hos oss skal det være en trygt og avslappende, et sted du gjerne stikker innom – både fordi maten er god og fordi stemningen bidrar til en god opplevelse.

Suksess med App 

– Vi ønsker å gi kundene våre valgfrihet og fleksibilitet. Derfor har vi utviklet vår egen App som vår primære bestillings- og betalingsløsning. Den er enkel og praktisk å bruke, og tilbakemeldingene fra kundene er gode. Dette fungerer bra, forteller Johansson.

Burger og vegetar

– Vi tilbyr et godt utvalg med plantebaserte og allergivennlige retter. Vi har også et godt utvalg med burgere, og vi selger mye av ulike bowls, forteller Olsson. – Maten vi tilbyr skal smake og er laget av råvarer med høy kvalitet. Vi er også opptatt av å velge samarbeidspartnere og råvarer som passer inn i forhold til bærekraft. Både vi og våre kunder er opptatt av bærekraft, noe vi ønsker skal reflekteres i menyen vår. Vi har jo en god del plantebaserte retter på menyen, og disse frister mange. Men det er ikke til hinder for at du kan bestille en dobbel cheeseburger med bacon om du skulle føle for det. Gjestene velger selv! Vi har selvfølgelig eksperimentert litt, og noen retter har vi byttet ut. Det er viktig å tilpasse seg kundenes ønsker, understreker Olsson.

Arbeidet med å forme en meny er en kontinuerlig prosess.

I tillegg til burgere og bowls har Tiffany’s også et godt utvalg med «Fries and sides», som for eksempel Loaded Asian Chilifries. Den kan anbefales!

Godt samarbeid

– Vi har et tett og godt samarbeid med ASKO Servering. Gode rutiner og systemer for varebestilling og logistikk letter arbeidet vårt i det daglige. Det sparer tid og gir oversikt. I tillegg er vi meget fornøyd med «vår mann» i ASKO, Jon Lervold. Han er positiv og løsningsorientert og er en god diskusjonspartner når det gjelder effektiv drift, sier Johansson.

Take away og drop in

Tiffany’s på Bjølsen ble raskt en populær nabolagsrestaurant. – I dag har vi kunder fra hele byen – i alle aldre. Men nærmiljøet er viktig for oss, og det er et mål for vårt nye sted i Drammen at vi skal bli godt etablerte for folk som bor i nærheten – ikke bare dem som besøker CC Vest. I tillegg til salget i restauranten, ønsker vi også å satse på take away. Da er det viktig at folk i nærmiljøet kjenner til oss og vet hva vi kan tilby. Vi har hatt stor suksess med det på Bjølsen, og nå er målet å få til det samme i Drammen, sier Björn Johansson, Fredrik Sandin og Martin Olsson.

Les mer om konseptet og menyen til Tiffany’s på tiffanys.no.

–––

Hold deg oppdatert! Klikk her for å få nyhetsbrev fra SMAKmagasinet.

ANNONSE